anthilias

Alla inlägg under november 2011

Av Gun - 15 november 2011 21:05

I morgon kommer målaren och ska måla trappan. Så nu har jag plockat rent.

Tagit bort mattor och katuserna som har stått i trappan. Ska

bli skönt att få trappan gjord. Ser inget vidare ut just nu.

Fy vad trött jag är på mörkret.. Mörkt när jag åker till jobbet och mörkt när jag kommer hem.

I kväll hade det frysit på så det var halt på vägen. De varnade på radion om att det kunde bli blixt halka.

Men hoppas på bra väder med sol i morgon. Vi ska ha hel utedag och laga mat ute med barnen.

 Spännande för dem.

Öppnar i morgon det är ju redan onsdag igen. Så i kväll måste jag komma i säng skapligt:).

Kram gun

Av Gun - 13 november 2011 20:52

Idag har tiden gott fort. Men det är väll så att när man hela tiden har något att göra så går tiden fort.

Har varit grått och trist ute. Jag har haft fullt upp inne med att sy gardiner och städa.

Har även plockat ren trappan för nu kommer målaren på onsdag!!

I morgon har vi Apt möte så man kommer hem sent.

Ska nu se på tv:n en stund innan man ska sova.

Önskar alla en trevlig vecka.

Cilla hoppas du kommer i morgon!

Kram gun

Av Gun - 12 november 2011 17:45

alla en trevlig helg...

Kom hem sent igår kväll. Blev bjuden på tacos... Gott var det. Tack snälla Yvonne för en trevlig kväll.

Idag har jag varit en sväng till Vimmerby. Vandrat lite i affärer och givetsvis fikat:).

Sedan gick vi en sväng till Röda korset och kollade in gamla saker, massor av julsaker hade de plockat fram.

Handlade en lite glas skål och julsnö. Hittade jul snö där för 14 kr!

Hade innan varit in på en affär liknande Present idèe och där tog de över 50 kr för samma påse.

Tänkte ta en gammal bricka (nysilver) sätta ett stort runt ljus i mitten dekorera med granris och snön. Jättevackert, såg det i den dyra affären. Bra med tipps!!!

Såg även på Hemtex att de hade garn till att sticka kudde. Ullgarn lite knutigt. Men de skulle bli dyrt. Så som den sanne smålänning som jag är blir det att kolla runt efter sådant garn. Skulle vilja ha en grå kudde i vardagsrumssoffan.

Kram gun



Av Gun - 10 november 2011 22:21

det var när jag körde hem i kväll. Man såg inte många meter framför bilen.

Otäckt! Ingen chans att se om ett djur dyker upp om man får möte.

Nu har vi firat Halloween med barnen på jobbet. Uppskattat.

Monsterbakelserna gick åt som
smör i solsken.  Alla var nöjda.

Har varit på It- möte på jobbet.
Fullt med folk var det. Det visade sig de hade slagit ihop förskola grundskola högstadiet
gymnasiet…. Lite skillnad på användandet och programmen. För stort hopp mellan
oss. Nu ska jag strax krypa i säng. Ni får se ett kort på oss fröknar från
Halloweenfesten.

God natt

gun

 

Av Gun - 9 november 2011 19:39

tycker jag. I morgon ska vi ha Halloween på avdelningen. Barnens fantasi är det inget fel på:).

Vi ska dricka monsterdricka monsterpoppcorn och monsterbakelser.....

Ja det blir nog lyckad skulle jag tro.

Är mer vaksam nu när jag sitter bakom ratten och får möten..... Det sitter i, håller gärna ut så långt som möjligt

vid möte av långtradarna. Vad är en bil mot en stor och tung långtradare!!

Det är enormt dimmigt  nu om dagarna. Fuktigt och det kommer lite regn. Men huvudsaken är att det är milt så man

slipper snön.

Nu snart är det bonde söker fru... och det ska jag titta på. Så nu ska jag sätta på kaffe petter:). Var så sugen på saffrans skorpor förut idag. Så nu har jag bakat en omgång. blir gott till kaffet.

Ni får ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram gun

Av Gun - 7 november 2011 20:58

Varför måste det bli mörkt så fort...... tiden efter jobbet blir så kort utomhus.

Grå mulet har vi haft idag. Känns som det inte vill bli riktigt ljust.

I morse när jag  åkte till jobbet vid ca kl 06.20 var det som vanligt mörkt.

 Kom på e 22:an på en raksträcka har bilar bakom mig och får möte av två långtradare.

Ca 5 meter innan mötet så kör den bakre långtradaren ut på mitt körfält för omkörning.

Blinkar med bilens lampor men får till svar hel ljuset i ögonen.

 Så det var bara att försöka få ut bilen så långt ut på vägrenen som det bara gick. När den passera var det inte många

cm till godo. Har nog aldrig varit så rädd!!

Var han nykter kan man undra???????? Det är nackdelen med pendlandet man vet aldrig vem man möter!

Ni får ha en fortsatt trevlig kväll/vecka

Kram gun



Av Gun - 6 november 2011 21:00

fick jag idag. Blev bjuden på rotmos och fläskorv från Dövestad. GOTT!!!!!!!!!!!

Älskar rotmos. Jag åt och åt.

Har inte suttit något vid datorn har varit fullt upp som vanligt. Det är så mycket

man ska hinnas med när man är ledig.Tycker det aldrig tar slut. Tiden går ju så fort!

Det har varit grått och mörkt här i helgen. Märks att vi kommit in i november månad.

Önskar alla en trevlig vecka.

Kram gun



Av Gun - 2 november 2011 22:19

Det är redan onsdag kväll. Fattar inte vart tiden tar vägen. I dag när vi var i skogen så fanns det knott!! Usch vad de bet. Lika så var det när jag kom hem och var ute ett tag. Blev biten av knott igen. Finns gott av dem. Beror väll på att vi har det så varmt skulle jag tro.

Fick sms från bilfirman att jag hade glömt att ta hem mina sommardäck:). Så är det tydligen med minnet nu för tiden. Det är hela tiden något tycker jag. Så det var bara att svänga förbi och hämta upp mina däck och nu ligger de ute

i boden.

Cilla kul att du var här inne och besökte mig. Bra att det fungerade och jag har med mig något åt dig i morgon:).

Ni får alla ha en fortsatt trevlig kväll.

gun


Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards