anthilias

Alla inlägg under april 2012

Av Gun - 18 april 2012 22:18

 

Idag fyllerSiv 80 år.

En pigg och glad liten dam med glimten i ögat. Tror nog att hon var
nöjd med sin dag. Många blommor fick hon.


    

  Tore                         och             Annelie  

  blir mina kusiner egentligen mina halvkusiner. Siv var min mammas
halvsyster. En syster som hon inte hade en aning om eller de 3 andra av Sivs
syskon. Alla hade de samma pappa. Synd att mamma aldrig fick träffa dem. När
jag började släktforska fick vi reda på mammas syskon. När man släktforskar kan
man få reda på mycket… både roliga och mindre roliga saker.


Idag hände det som aldrig hänt mig förut. Jag försov mig!!!! Inte alls kul vaknade och hade
20 minuter på mig tills jag var tvungen att köra iväg. Jag hann men det var
inte kul med tanke på att det var frost här och det gick lite fort på vägen.

God natt mina vänner. Nu väntar sängen efter en händelserik dag.

Kram gun

 
Av Gun - 17 april 2012 22:08

Tiden bara
rusar fram. Idag har vi haft hel ute dag på jobbet. Vi lagade mat både på
stormkök och hade med oss grillgallret. Barnen åt mellan hagelskurarna. Ja det
haglade här idag…. Inte alls kul.

I morgon blir en lång dag för mig. Jag öppnar som vanligt det är ju onsdag. Sedan direkt efter jag slutar åker jag till Målilla. En resa på 20 mil tur och retur. Min mammas halvsyster fyller 80 år.  Ska bli
trevligt att se dem igen. Så vi får se om jag orkar skriva något i morgon beror
på när jag är hemma. Kanske kommer det något foto med. Vi får se. Nu ska jag ta
och plocka ihop lite kläder som jag ska ha på mig när jag åker.

Ni får ha en
fortsatt trevlig kväll.

Kram gun

Av Gun - 16 april 2012 19:04

Idag började jag sent eftersom jag stängde huset. Jag hade bestämt mig för att ta med
släpkärran in och besöka soptippen. Den var full av grenar löv ja allt som man
har rensat upp från trädgården. Sagt och gjort in på soptippen och dit jag
skulle var det fullt med män som backat in sina kärror!!!!! Jaha, jag då…. Eftersom
jag och bilen inte är överens om hur man backar med släpkärra så blev jag
ställd. För det brukar aldrig vara några bilar där så jag brukar köra efter
kanten där man lägger skräpet och sedan köra ut. Men nu hade de även tagit bort
den utgången.

 Jaha finns bara en sak att göra. Jag travar glatt ur och haffar
första bästa kille frågar om han kan backa med släp. Men han hade inte körkort,
då vänder jag mig till pappan som stod lite bakom och ställer frågan. Mannen ifråga
hade en nerdragen mössa över huvudet så jag såg inte hans ansikte. 

 Han tittar upp och visst han kan köra bilen. Vem
var han…. Jo min ortopedläkare! Pinsamt värre!!!!! Tror att han förstår vad jag
tänker när vi möts. Jag tror inte han har glömt. Vad har hänt undrar ni nog. Jo
jag opererade mitt knä efter en olycka och fick en ny protes för 7 år sedan. Jag
hade aldrig varit sövd förut så jag visste inte om att jag inte tål morfin. Jag
vart helt utslagen i ett dygn.

 När jag var som sjukast så kom han in och skulle
väll skoja till det lite. Varvid jag helt förstörd ber honom flyga och fara, för
mitt liv var förstört. Bara jag tittade på benet som var dubbel storlek och
sedan detta vart för mycket.  Men han
förstod mig när vi nästa gång pratades vid. Operationen blev lyckad den med.
Alltid när jag ser eller möter honom så tänker jag på detta.


Nu börjar det mulna till här lite. Kom några regnstänk när jag körde hem. I helgen syntes
sädesärlan till här. Våren är väll här då?

Kram gun


Av Gun - 15 april 2012 21:44

Trött efter en intensiv dag. Först hade vi möte i samfälligheten på förmiddagen. Ja det var
snart avklarat. Lite fika efteråt och sedan åkte jag hem. Har sedan varit ute i
trädgården hela dagen. Finns alltid något att göra. Vädret har varit ljuvligt. Solen
har visat sig i dag med. Satt framåt kvällen ute och fikade på berget bakom
huset och framför mig såg jag havet. Vilken frid och ro det ger. Är nog
lyckligt lottad med ett så härligt boende.

Ser nu på
tv:n när en kille letar efter sina rötter i Lima. Fick förut upp någon otäck
film på 3:an. Inget som jag ville se.

Önskar er
alla en trevlig kväll/vecka.

Kram gun


Av Gun - 14 april 2012 16:41

Vilket
underbart väder vi har idag… solen skiner och det är härligt varmt. Igår kväll
kom jag hem sent. Jag stannade kvar i staden och hjälpte min kompis lite. Hon är
inte kry. Därför inget inlägg igår.

Idag fikade
jag på staden. Vi satt ute…. Underbart. Solen värmde så gott. Tänk i Stockholm
hade de fått 15 cm snö…. Lite svårt att fatta. Just nu har jag gjort en kaka
som står i ugnen. Västanforskaka heter den. Har aldrig gjort den förut, lite
spännande med något nytt. Vi har möte i samfälligheten i morgon så kakan ska
jag bjuda på. Alla lär inte komma för många här har bara köpt tomter och inte
byggt än och bor man i Stockholm åker man nog inte för ett möte på ett par
timmar.

Önskar alla
en fortsatt trevlig helg.

Kram gun

Av Gun - 12 april 2012 20:17

Idag har vi
haft underbart väder på eftermiddagen. Varmt och sol.. Vad man längtar efter
solen nu när man haft trist väder. Annars har det inte hänt något alls.


Var ute på blocket igår kväll sökte på sängen som jag så gärna vill ha. Visst fanns det
några där både original och kopior men summan….. var inte min tycker det var
dyrt för bara sängramen. Det är väll bara att vänta och se så kanske den dyker
upp. Fanns en som var såld. Typiskt till ett bra pris dessutom.


Här Ruth kommer bilden på kudden som jag sydde igår. Syns nog inte så mycket. Men det
blev fint i alla fall. Tog ett gammalt hemvävt lakan med spets på och sydde ett
avlångt örngott till nackkudden.

Ni får ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram gun

 



Av Gun - 11 april 2012 16:14

Orkade inte
igår kväll att skriva några rader här ute. Var så himla trött och ändå har man
varit ledig i 4 dagar…. Fattar inget! Idag kom jag hem tidigt. Ja lite senare
än vanligt hade ett utvecklingssamtal efter det jag slutade. Nu är det daggs för dem.
Åtta stycken ska jag ha. Har klarat av 3 redan och går det som jag vill så har
jag en i morgon och en på fredag. Sedan bara 3 kvar. Känns bra.


Inte gick det att rädda min hårddisk!!! Tack snälla Patric för din hjälp. (Du har ingen
aning om min blogg). Men du var snäll som tog dig an min hårddisk och gjorde
försöket. Men patchen (är inte säker på stavningen) var tom. Patchen är skriv ytan
som vi lagrar det vi sparat. Konstigt att det var tomt. Patric trodde först att
jag inte hade sparat något på hårddisken, men det hade jag gjort den var mer än
halvfull! Mest ledsen är jag över alla fina tuber vintage och alla lektioner är
nu ett minne blott.

Nu ska jag
sy lite grann. Har fått för mig att sy ett nytt örngott till min stora avlånga kudde
som jag har på sängen ca 160 cm bred. Har ett gammalt lakan med spets och
brodyr. Blir nog fint tror jag.


Har länge tänkt byta säng. Den här åker ut i Friggeboden. Har haft sängramen i många år
tror nog i ca 30 år. Vit mässingsäng jätte fin men eftersom jag har gamla sängbord
i mahogny som min gammelfarfar gjorde till min farfars giftermål vill jag ha en
säng i mahogny/ körsbärsträ (gammelfarfar var kusin med Döderhultaren). Nu har
jag hittat sängen jag vill ha Grange säng. Priset…. Ja det gav mig hicka. Så nu
återstår det att se vad som händer.

Ni får ha en
fortsatt trevlig onsdag.

Kram gun  

Av Gun - 9 april 2012 22:00

Jaha så var
Påskhelgen redan över. Har gått som vanligt hur fort som helst. I morgon är det
åter jobb. Men vi kommer inte att ha så många barn. Många är lediga eftersom
det är Påsklov.

Undrar om
det kommer snö i natt…. Tänker på att jag har sommardäck på bilen. Inte så
smart precis…

Idag har jag
varit ute och gått på Gränsö. Vad det byggs där ute. Många nya flotta villor. Tog
även en fika i stallet.

Ni får ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards