anthilias

Alla inlägg den 23 maj 2012

Av Gun - 23 maj 2012 22:20

Tiden har bara rusat iväg nu på eftermiddagen. Satt en stund i solstolen när jag kom hem.
Råkade somna också:). Vaknade av att något mjukt strök under foten. Grannens katt
var sällskapssjuk. Annars har jag varit ute på jakt i kväll med, ger mig inte
inga maskrosor i gräsmattan.

Idag hade vi lovat barnen att vi skulle gå till ett fikaställe som ligger inte alltför långt
bort från oss. Fridkulla heter stället är populärt bland arbetarna och långtradarchaufförer.
Stället drivs genom någon omsorg. Det är handikappade ungdomar som jobbar där.   Så allt
är till självkostnadspris.

Tänk er barnens ögon när de får gå in där och välja vad de ville ha att fika. Två saker
fick de välja. Ögonen tindrade som stjärnor. Vi hade 22 barn och var 3 vuxna. Summan
för detta kalas gick på 204 kr! Inte klokt vad billigt.

Nu ikväll fick jag besök. Kul med lite gäster och inte bara trädgårdsarbete. Hade fått
för mig att jag skulle kunna flytta på min varmvattenberedare sätta den på en
annan vägg. Så jag skulle kunna sätta en torktumlare ovanpå tvättmaskinen. Men det
skulle bli alltför kostsamt inte värt priset. Så nu blir det att köpa ny
tvättmaskin med tumlare i. Jätte jobbigt på vinterhalvåret att få handdukar och
lakan torra. Frottén kan ibland lukta surt…. Äckligt!

Nu är klockan som vanligt mycket och en ny arbetsdag i morgon.

Önskar er alla god natt.

Kram gun

    

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards