anthilias

Alla inlägg under maj 2012

Av Gun - 8 maj 2012 22:15

Idag när jag kom till jobbet berättade ena kollegan att i helgen hade det varit ungdomar med
mopeder borta vid vår lägerplats. När hon gick för bi där så var våra stora
stockar som vi hade och satt på borta. Vi hade fått hjälp av en kille i höstas
som gick förskoleprogrammet att göra denna lägerplats. Stockarna var till hugna
så de satt ihop och vi alla kunde sitta runt i en fyrkant. Vad hade de gjort
med stockarna.. jo spikat kors!!!! Vad står det för kan man undra….. man blir
så ledsen. Varför kan man inte få ha något ifred??? Framförallt barnen blir besvikna
och förstår inget. Här lär vi dem att vara rädda om naturen och andras saker
och respektera. Vad ger det för signaler till barnen när sådant här händer!!!!


Vädret har varit toppen här solen har lyst så skönt och vinden har inte varit lika kylig. Har
även varit på fackmöte på eftermiddagen. Lite genomgång.

I morgon är det min öppning så nu är det dags att gå till sängs.

Kram gun

Av Gun - 7 maj 2012 21:57


Trött efter en lång och intensiv dag. Började med att vikarien var sjuk! Fanns inga vikarier
att uppbringa så vi har gått kort idag. Känns i huvudet. Sedan avsluta med APT
hur pigg och alert är man då??

Men nu är jag hemma sedan drygt två timmar. Ska strax krypa ner i sängen. Har glömt att
skriva hur skön den är att sova i. Nu fattas bara gavlarna. Har ännu inte hitta
några. Men det ger sig.

Glömde berätta igår att liljekonvaljerna har börjat blomma här och det dröjer nog inte många
dagar förrän mitt Löjtnantshjärta blommar. Lite väl tidigt tycker jag.

Önska er alla en trevlig vecka.

Kram gun

Av Gun - 6 maj 2012 20:05

Fattar inte
hur mycket man än gör i trädgården så tar det aldrig slut… hela tiden ser man
det har jag inte gjort. Ibland känns det som man har ett stort gods!! Är det
inte ute så är man inne och plockar. Har köpt nya madrasser till sovrummet. Köpte
ben till dem så länge. Vill hitta grange sängs gavlar till ett vettigt pris. Den
gamla madrassen var 160 cm bred och tala om vilket företag det var att få ner
den. Trappan får åter målas igen! Men till slut fick vi ner den. Rullgardiner har
jag också bytt till vita. Blev jätte fint och stilrent.

Vädret har
varit toppen sol och åter sol men vinden har varit kylig. I morgon blir det en
lång dag. Kommer hem vid ca kl 20.00 Vi har APT och chefen har slagit ihop
kvällen med alla sina förskolor till en gemensam träff. Vi ska gå igen om
studiedagen.

Nu sitter jag och tittar på det okända. Lite läskigt.

Ikväll får det bli tidigt i säng är helt slut och det känns som jag har varit i en mangel!
Har en sådan träningsvärk!!!

Önskar er alla en trevlig vecka med mycket sol.

Kram gun

Av Gun - 3 maj 2012 21:50

Den här veckan gick ännu fortare än vanligt. Beror nog på att det var röd dag i tisdags
eller???

Även idag har jag rensat ogräs i landen. Nu är nästan alla land gjorda. Bara två kvar och
sedan är det väl att börja om igen misstänker jag. För det växer så det knakar.


Idag när vi var ute på gården på eftermiddagen så pratade vi om dialektala ord. Några kommer
utifrån så de satt som levande frågetecken över vissa ord. Men kul är det att
höra konstiga ord och deras betydelse.

Snart är det dags att krypa ner i sängen. Jag öppnar i morgon och då betyder det att jag
blir långledig:). Börjar sent på måndag. Härligt! Men helgen är spikad för
att vara hemma och göra nytta. Göra klart i trädgården även ta ut
trädgårdsmöblerna och sätta upp nya rullgardiner i fönstren. Vita har jag köpt
och det tror jag blir fint.

Önskar er alla en trevlig helg.

Kram gun

Av Gun - 2 maj 2012 20:08

Det är vad

 vi haft idag, sol och åter sol en termometer som visat 22 grader. Hur härligt
som helst! Jag klagar inte:)….

Har en enorm träningsvärk sedan gårdagens trädgårdsarbete. Alla muskler som varit på
semester under vintern vill inte riktigt vara med. Vaknade flera ggr i natt att
jag hade träningsvärk. Men trägen vinner. Har varit ute idag med och rensat
ogräs i solen. Finns hur mycket som helst. Det växer så det knakar här.


När jag var ute så såg jag bryggorna och havet som var ljuvligt blått. Åhh vilken längtan
att få slänga sig i böljan. Det lär inte dröja länge till för det första
doppet. Känner hur jag fått färg både i ansiktet och på armarna.

Hoppas att även ni haft härligt väder. Ni får ha en fortsatt trevlig kväll.

Kram gun

Av Gun - 1 maj 2012 21:47

Ja nu är det redan 1.a maj… vart tar tiden vägen? Var och tittade på ett valborgsfirande här
i närheten. Skaftet heter platsen ligger vackert vid havet. Elden ligger ute i
viken jätte fint blir det när det brinner. Kvällen var ljummen så nu märks det
att vi går mot rätt årstid. I går plockade jag gullvivor de luktar så gott.


Idag har det varit trädgården för hela slanten. Klippt gräset rensat landen phu vad ogräs. Vart
kommer det ifrån?? Maskrosor finns det, tusentals…

I morgon är
det åter jobb. Eftersom det är onsdag så betyder det öppning för min del. Så i
kväll måste jag komma i sängs. Alltid lika svårt!

Hoppas att
ni alla haft en trevlig Valborg. Önskar er alla en trevlig vecka.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards