anthilias

Alla inlägg under juli 2012

Av Gun - 12 juli 2012 09:49

Igår kväll hade vi ett enormt åskväder här…. Strömmen svajade ett par ggr och inatt har vi varit strömlösa. Vet inte hur länge men både väckarklockan och frysen blinkade när jag vaknade.

Annars har det inte hänt så mycket. Var hos min läkare och hon skickade mig till röntgen.

Jag hade tur det var inga ben brutna. Men alla har skrattat när jag fått berätta vad jag gjort. Ont har jag och det är mjukdelarna som har fått sig en törn.


Idag är det mulet ute och jag kan tänka mig att det blir regn idag med. Vart tog svenska sommaren vägen tro??

Här är den inte i alla fall.

Har ringt till två byggfirmor som ska höra av sig. Bägge har väntetid.

Har hört gott om bägge så det blir någon av dessa två som får bygga om köket. Just nu funderar jag hur jag ska planera det. Får se om byggfirman tycker det låter ok. Dom vet mer och har en vana att se.

En sak vet jag i alla fall att det lilla fönstret som är igenbyggt ska fram.

Kommer att bli gulligt i kaklet som jag ska ha där. Just nu står kyl och frysskåp framför och en vägg

är uppsatt mellan fönstret och kyl o frysen. Vägg och vägg… fuskgjort lika så under

diskbänken finns ingen korkmatta och golvet är bara några skivor som ligger slängda där.

Men där har vi lagt nät så där finns inga råttor!

Råttor ja…. Vet inte vart min tredje har tagit vägen??? Antagligen har den hittat ut

och förhoppningsvis dött av giftet som Anticimex lade ut här.

Men jag hoppar inte av glädje än…. Råttskrället kan finnas än men

råttfällornas ost finns kvar varje morgon.

Ja det var lite från mig om vad som hänt här.

Önskar er alla en trevlig dag.

Kram gun

Av Gun - 8 juli 2012 21:47

Trött, trött är jag på råttor!! Anticimex var här i fredags.

Men fortfarande finns det råttor som kommer in!! Var vet jag inte.

Men en sak förstår jag….att jag får renovera köket så fort semestern är över!

Då menar jag total renovering. När de renoverade husen på 80-talet så fuskades

det rejält och resultatet är nu inte helt tätt någon stans. Har börjat fundera hur jag ska ha det.

Blir lite annorlunda, tänker bygga igen dörren som går från köket till sovrummet. Räcker att ha en ingång till sovrummet från vardagsrummet tycker jag. Vi får de hur det kommer att bli.

Här har det regnat idag. Hela dagen framåt kvällen kom solen. Men vi har haft varmt hela tiden här.


Igår var det verkligen varmt på kvällen. Tog en sväng till Oskarshamn där var det Latitud.

Massor av människor. Men varför måste man dricka så dant? Förstår inte..de har ingen behållning av någon ting. Jag tycker om att ta ett glas eller två men inte i den konsumtionen.

Sover inte så bra om kvällarna… förståligt med tanke på dessa råttor.

I torsdag fick jag nya tvättmaskinen/ tumlaren.  Skulle hjälpa till och tänkte plocka ur

(hade köpt till en ställning med korg att ställa tvättmaskinen på) ställningen.

Missar på något vis och den faller över min vänstra fot med kanten givetvis på min fot.

Blev en skråma som blödde lite. Fotryggen blev blå och en rejäl utgjutning.

Nu är den lindad och vickar jag på stortån så knakar det!!

I morgon blir det att ringa tant doktorn och höra vad jag har ställt till med.

Ja det var lite från mig.

Kram

gun

Av Gun - 4 juli 2012 16:38

Är det just nu hos mig… därav inget skrivande här!!! Vad händer undrar nu säkert.

Jo det började i måndagskväll jag och en granne satt och såg på tv:n i vardagsrummet hos mig.

Grannen säger, vad lustigt det ser ut vid byrån det rör på sig. Jag tittar dit och mycket riktigt det rör på sig… en råtta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  I mitt vardagsrum! Ja sedan blev det cirkus.

Grannen stod och ylade i min säng inne i sovrummet och råttan for omkring i köket.

Fick ut grannen och råttan var borta. Fram med råttfällor…. Och på morgonen var det en råtta däri.

Ringde Anticimex och det blev inget roligt mottagande. Upplyste om att de hade fler kunder ån mig.

Jo visst fattar jag det men råttor inomhus är för mig en sanitär sak. Måste väll gå före getingar .. visar sig att hela kommunen är invaderad av råttor!! Så förhoppningsvis kommer de på fredag.

 Jaha så igår kväll fram med fällan i köket igen. I natt klockan 03.00 small det i köket, en ny råtta!!! Har man fått i dem så är det fler ån en ca 4- 5 stycken. Kul!! Ringde i idag igen till Anticimex.. samma svar.

Under tiden jag satt i telefonen var det någon som ringde på dörren, mobilen och hem telefonen.

Undrade som katten vad det var. Gick ut och där står två flaskor med råttmedel!!

Ringer upp Anticimex igen. Frågar vad katten de menar. Ska jag hälla ut över köksgolvet ???

Nej nej svarar hon. Men ni har skickat hit flaskor och inga behållare… allt i en enda soppa!!!

 Så  nu återstår att se vad som händer på fredag. Sömnen som ni förstår är just nu inget vidare obefintlig.

Somnar vaknar nästa direkt hörde jag en råtta. I morgon kommer vår käre Tonny ner för att kolla läget.

Tackar för det. Kanske blir det lugnt då. Men fällan kommer fram i kväll igen.

Ja det var lite från mig….

Kram

gun

Av Gun - 1 juli 2012 18:31

Idag var vi en sväng och fikade på Huldas Café.

Ligger i Falsterbo och det är den gamla skolan som har blivit café.

Har hört talas om det och var lite nyfiken på hur det såg ut.

Mysigt och gammala saker fanns det där. Nästan allt var till salu.

Fikat var gott!! Hade med mig kameran så jag tog lite kort därifrån.

         

Annars har det inte hänt så mycket mer än att det regnar ganska mycket här och däremellan skiner solen???

Vad för sommar ska vi få?

Var lite dålig på att skriva i helgen (Ingen nyhet):). Men ibland hinner man inte sätta sig ner vid datorn.

Ikväll är det mitt favorit program på 1:an Barnmorskan i East End. Helt fantastiskt.

Hoppas att ni alla haft en trevlig helg.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards