anthilias

Alla inlägg under oktober 2012

Av Gun - 23 oktober 2012 18:49

I dag vet jag inte när herrarna kom... Kanske tog de det säkra framför det osäkra och väntade en stund så att jag hade åkt iväg :):).

När jag kom hem nu så klarade jag inte av det längre!!!! Skurtrasan åkte fram:). Hu så skitit det var på hallgolvet och trappan. Kändes inte fräscht när man gick på golven. Jo jag vet att det är bortkastat jobb. Men vad gör man.

Annars har dagen varit rätt så okej tycker jag. Uppehåll har det varit men ganska så kyligt.

I morgon ska jag besiktia bilen. Men det ska inte vara några problem. Inte i mitt tycke ialla fall.

Kram gun

Av Gun - 22 oktober 2012 21:50

I morse kom gubbarna för att börja riva köket. Efter ett tag undrade den ena om jag jobbade. Undrar

varför han frågade:):).

Efter en lång dag så är jag hemma nu. Kom hem för ca 1 timme sedan. Ser på tv:n på ettan, Torka inte tårarna utan handskar. Stockholm på 70- talet.

I morgon kommer de redan klockan 07.00 och jag som hade sovmorgon. Men jag bytte min tid för provtagningen

tills i morgon i stället för onsdag. Ska bara ta Tsh se om jag behöver öka min styrka på medecinen. Undrar om jag inte behöver det.

Nej nu är det bäst att sova...

Kram gun 

Av Gun - 21 oktober 2012 21:43

Helgen har bara rusat iväg och i morgon är det åter en ny arbetsvecka.... Börjar sent och vi har APT i morgon kväll.

Så det blir ändå en lång dag hemma någon gång efter kl 20.00

Idag kom båten upp och det känns skönt att den är uppe. Har även rivit allt i köket så nu kan de börja i morgon bitti.

Trött känns att jag gjort mycket ser nu lite på tv:n ska snart krypa ner i sängen.

Önskar er alla en trevlig vecka.

Kram gun

Av Gun - 18 oktober 2012 21:45

Nu är det fredag igen i morgon... Vart dagarna har tagit vägen den här veckan vet jag inte!

Tycker nog mest att jag har suttit och kört bilen till och från jobbet:). Hemma har jag varit minimalt.

I helgen ska båten upp och plocka ur resten i köket. Har plockat bort min lilla pinsoffa. Tänk att jag är den 6:e generationen som har den. Tar man bort locket på sängen så är det en liten säng för en babis. Sedan är det bara att dra ut del för del när barnet växer. Blir nog till en 12 åring.

Vädret har varit toppen idag med. Sol och 14 grader varmt. Inte illa i slutet av oktober.

Börjar bli trött... känner att John Blund håller på att komma och jag tror jag ska krypa ner i sängen.

Undrar om jag blir väckt i natt av att det smäller. Vildsvinen ska jagas i natt. Nu har de varit och bökat hos andra grannar. Hoppas hoppas att det lyckas.

Önskar er alla en trevlig helg.

Kram gun


Av Gun - 17 oktober 2012 20:56

Så känns det just nu... Mycket som händer överallt tycker jag. Känner av min mage ibland. Inte kul om jag ska få magsår igen. Har fikat samtidigt som jag ser bonde söker fru:). Nybakad socker kaka.... mums så gott det var.

Har även hör och häpnad .... gissa vad då? Jo plockat ner i köket. ÄNTLIGEN!!!!!!  Blev en ny firma som kom idag och tittade på arbetet och de kunde plocka in det här jobbet mellan andra jobb. Den andra firman som jag ville ha hade helt enkelt förmycket.

På måndag börjar dom!! Oj vad kul det kommer att bli.

Här har det varit strålande sol... känns lite roligt nu när jag satt på dubbdäcken. Men men känns ändå tryggt att ha dem på.

På söndag åker båten upp och bryggan är ett minne blott. Dom har redan rivit bryggan för att bygga en ny och större brygga så att alla båtar ska få plats.

Nu ska jag gå och plocka ner lite till innan jag ska gå och lägga mig:).

Kram gun


Av Gun - 16 oktober 2012 20:47

I går var det en mörk tråkig regnig dag. Det blev aldrig riktigt ljust. När jag åkte in till jobbet var det en enorm dimma så man knappt såg något framför sig. När jag kom in i stan och alla gatlysen blev det ännu värre.

Man blev så trött av en sådan dag så jag glömde helt enkelt av att skriva här ute:).

Idag har vi haft toppen väder och vi har som vanligt varit i skogen med barnen. Har även fått på dubbdäcken idag.

Känns bra och säkrare när jag pendlar dagligen.

Nu börjar vi med våra utvecklingsamtal. Vi pedagoger har ansvarsbarn och det är dom nya föräldrarna som vi har utvecklingsamtal med. Jag har 5 nya barn så fem samtal blir det för min del.

Nu ska jag titta lite på tv:n sedan sängen.

God natt och kram

gun


Av Gun - 14 oktober 2012 20:27

Så har en helg farit förbi med raket fart. Varför går tiden så fort? Jag fattar det inte.

Igår kväll var jag bortbjuden och det blev en trevlig kväll.

Har krattat eklöv och planterat om lite blommor ute i trädgården. Sådant som behövs att göra.

Vädret kunde vara bättre..... regn och åter regn. Trist!

I morgon är det åter en arbetsdag. Börjar tidigt och jobbar lite längre.

Nu sitter jag och tittar på Kalle M på ettan. Tycker det är så bra.

Önskar er alla en trevlig vecka.

Kram gun

Av Gun - 13 oktober 2012 14:07

Ja nu har kylan slagit till... frost de senaste nätterna. Men det är väntat. Idag är det här kyligt med klar luft. Trist väder!

I morgon skulle vi ha tagit upp båten men killen som skulle fixa det ligger i influensa och har hög feber. Det får bli nästa helgs jobb!

Vaknade i morse med ont i halsen... vill inte bli sjuk. Men flera på jobbet har varit hemma och sjuka. Det är kanske vad man har att vänta sig.

Önskar er alla en trevlig helg.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards