anthilias

Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Blåsippan ute i backarna står...

Av Gun - 19 april 2013 21:07

                                                  
    

Tänk idag har jag plockat blåsippor... Vad glad man blir av denna lilla blomma.

Kunde inte motstå att ta med mig några hem.

När jag gick och la mig igår kväll så blåste det som bara den. Trodde aldrig att jag skulle kunna sova

så som det lät i spisfläkten. Det small som katten men jag somnade trotts allt.

Det har även blåst idag med och i vinden har det varit kallt. Solen tittade fram trotts allt:).

Idag började jag sent det var min tur att ha fredags stängningen. Det har man var 12:e vecka.

Nu sitter jag och tittar på Lets dance och ska dricka kaffe.

Önskar er alla en trevlig helg.

Kram gun

 
 
Ruth

Ruth

19 april 2013 23:32

Dessa söta små sippor som har fått en gullig äggkopp att stå i. Stormade här i går och i natt också, men i dag har det lugnat sig, hatar vindar och regn. Måste ni själva städa på erat jobb ? det låter knasigt, det finns städerskor som skall göra sådant.
Önskar dig en fin solig och mysig helg / kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

20 april 2013 08:10

Dom är så söta så.
Det är lördag nu när jag skriver. Blåser som sjutton och det gillar jag inte.
Missade letc dance på slutet då jag somnade grrrr på mig.
Önskar dig en jättefin lördag och varm kram.

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Melody

Melody

20 april 2013 21:08

Äntligen kom jag in på kommentarfältet här hos dig! Det där med internet i utlandet fungerar inte alltid som hemma!
Underbart med blåsippor, det är en blomma som jag inte hittar i Skåne!
Jag har faktiskt försökt ta med ett planta från småland, men det blev bara några blad och inga blommor året därpå! Kanske värt ett nytt försök!
Blåst har vi här också och bor man vid stranden, så kommer det sand med vindarna och snart är det dags att ta vattenslangen och spola av fönstren.
Börjar nog snegla på hemresedatum!
Ha det gott!
Kram
Melodys matte

http://www.melodyshihtzu.blogspot.se

 
wiolettan

wiolettan

21 april 2013 16:13

Nu börjar det att bli lite vårlikt även hos oss. Isen är snart borta på Råstasjön och lite vårblommor tittar fram. Kyligt på morgonen men frampå dagen blir det varmt.
Let´cs dance tycker jag om att titta på. De är så duktiga och har så fina kläder.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

21 april 2013 19:04

Tyvärr åkte Annette Norberg ut, hon är ju från min stad. Då jag var liten så var blåsippor fridlysta . Men nu får man ju plocka dem igen. Tyvärr så ser jag inte dem allt för ofta. Hoppas att blåsvädret har lugnat ner sig hos dig. Ha nu en fin avslutning på helgen.

http://www.badtant.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards