anthilias

Alla inlägg den 12 maj 2013

Av Gun - 12 maj 2013 20:42

Kom hem för ett tag sedan från en trevlig och härlig helg i Visby.

Åkte med färjan som gick på torsdagsförmiddagen. När vi kom till Visby

så lyste en härlig sol och det var så varmt där. Med tunga väskor

som man drog på kullerstensgatan upp till vårat boende

   

Här ser ni det.

Anne som är konstnär håller på att måla en jättefin tavla här inne hos oss.

  Här kan ni se Anne när hon målar.

Visby hade konsthelgen nu när vi var där.

Hit måste jag alltid gå och fika när jag är i Visby.

     

Tycker det är så mysigt där. Lite svårt att hitta dit. Givetvis måste jag äta

Saffranspankaka med salmbärssylt och grädde...MUMS säg jag bara!!!!

Det har blivit mitt fik det här.

 

Här köper jag min salmbärssylt.

  Den här kyrkan heter Vårdkyrkan och är tydligen gammal.

När vi var ute och promenerade på lördagen så passerade vi den här kyrkan.

Ut hördes jätte fin musik som sjöngs där inne och en man sa gå in och lyssna om ni vill.

Vi var några som gick in och framme i kyrkan stod en kör och övade gospel.

Dom sjöng jätte fint. Men rätt som det var så kommer en man springade mot oss

och skriker ut härifrån!! Vi fattade inget men ut kom vi...

Första gången jag blir utslängd från en kyrka och det trodde jag nog aldrig skulle

hända mig!!

  Finns så många vackra ruiner att titta på. Den här var jag inne i idag innan

vi åkte hem. Synd att jag hade packat ner min kamera. Det var vackert där inne. Det fanns en trappa inne i ruinen

som jag gick upp i och då kom man till en liten plats med ett valv över och trappan forstatte uppåt men nu smal som bara den med små sneda trappsteg. Jag vände efter ett litet tag. Jag vet inte var det slutade och jag ångrade att kameran inte var med. Det har varit ett kloster en gång i tiden. Tänk om väggar kunde tala....

    Här är en del av muren som ringlar sig runt Visby.

Ja det blev lite bilder från min resa och härligt har det varit.

Hoppas att även ni har haft en trevlig helg.

Kram gun



Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards