anthilias

Direktlänk till inlägg 30 juni 2013

Dagarna bara rusar fram...

Av Gun - 30 juni 2013 21:45

Tiden har inte räckt till att skriva här ute. Har haft fullt upp. Sjösatte båten i onsdags utan problem.

Skönt att den är i nu. Torsdagskväll var alla på förskolan ute och åt tillsammans en sista gång.

 

Här sitter vi och äter lite gott och jag är fotografen:). Tråkigt att vi inte kommer att jobba ihop till hösten.

Helgen har bara rusat fram tycker jag. Sol har vi haft gott om i helgen. Härligt!

Har varit en hel del ute i trädgården som vanligt. Igår kväll hände något ruggit.

Satt ute och åt en tonfisksallad och ett glas rött till. Började kännas lite konstigt i munnen

bak vid svaljet. Kändes som det surrade på halva sidan. Antagligen har jag fått en allergisk reaktion

på något... vad vet jag inte. Var och köpte Kestine förut idag och det hjälpte!

Känns bättre nu. Läskigt var det ialla fall.

Har nu även sett Barmoskorna nu på tv:n och igår såg jag Land girls. Vilka koftor de har!!!

Undrar var man kan hitta dem eller mönstren och sticka en sådan kofta.

Jag är helt salig i koftorna:).

Nej nu ska jag ta mig något lätt att äta kom på att jag inte ätit på ett bra tag.

Magen kurrar. Ska inte äta något farligt jag lovar!

Kramen gun

 
 
Melody

Melody

1 juli 2013 07:30

Gott om sol har vi inte haft den här helgen, mera gott om regn.
Nu hoppas vi på en solig vecka när vi ska få Västerviks främmande.
Usch för allergisk reaktion i munnen, svårt när du inte vet vad det
var som du reagerade på!
Ha en bra dag!
Kram
M.E (Melodys matte)

http://melodyshihtzu.blogspot.se

 
wiolettan

wiolettan

1 juli 2013 17:30

Det låter otäckt detta med surret i munnen. Som du beskrev det så trodde jag först att du hade fått en geting i munnen. Jag tycker inte om getingar för de ger sig aldrig, surrar och surrar.
Fint att du blev bättre. Var det något i salladen kanske?
Efter en dag med massa olika aktiviter är det skönt att sitta ner en stund och se något program som intresserar.
Kram till dig.

http://wiolettaqn.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

1 juli 2013 20:11

Så otrevligt när man får en sådan otrevlig känsla i munnen, man vet ju inte vad det kan leda till. Både roligt och trist på denna avskedmiddagen.
Jag tittade inte på barnmorskorna, kommer inte ihåg vad jag såg, det går in genom ögonen och ut i nacken hehe. Ni har allt tur med vädret ni, är avis, ingen sommar här, tror inte det kommer någon heller, har tappat tron.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

1 juli 2013 21:48

ibland rusar bara tiden fram tycker jag åkso.
Men sol låter fint och tonfisksallad låter ju gott!
Barnmorkorna är ett program jag inte tittat på, men det kanske man skulle gjöra.
Må nu så gott som du bara kan, och kramen från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Ingen bild

http://mariasvitarum.blogspot.se/

1 juli 2013 21:57

Va otäckt med surret i halsen, men rödvin och mörk choklad är inte bra om man är allergisk, det kan utlösa allergiska reaktioner ihop med annan mat.
Ja i morron bär det av till Skåne. Carolina ska köra, hon började övningsköra för ett par månader sen. Hon är duktig, hon tar det så lugnt. Men de får väl turas om hon och Per för det är ju ett stycke. Nu är det dags för sängen, vi åker tidigt i morron bitti.
Kram Maria, P o C hälsar!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards