anthilias

Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Gun - 29 augusti 2013 19:52

Igår kväll när jag kom hem vid ca kl 21.00 tiden efter en trevlig kväll på Saharas after woork.

Höll jag på att få nervsammanbrott!!

Kom glatt hem och skulle tända lampan i hallen... inget lyse?!? Kollade grannen och där lös det allt.

Hm, fram till proppskåpet med ficklampan i handen och ser att jordfelsbrytaren har slagit ifrån.

Puttar upp knappen och vipps så lyser det här.

Men då hör jag vatten som rinner i badrummet.

Ut dit och då får jag se hur det rinner vatten ur varmvattenberedaren eller forsar ut. Tur i oturen så

har vattnet runnit ut i golvbrunnen så ingen vattenskada. Men ändå!!!

Varmvattenberedaren är en Nibe (bästa på marknaden) endast 3 år gammal. Ska det inte hålla längre

så dyra grejer? Idag fick jag börja dagen på jobbet med att ringa försäkringsbolaget och en leverantör.

I morgon kommer de och sätter in en ny beredare och förhoppningsvis håller den längre.

Enligt försäkringsbolaget kommer det att bara bli en självrisk men jag väntar allt och får se vad räkningen blir..

Tar inte ut någon glädje i förskott!

Men tänk vad handfallen man blir:) utan rinnande vatten. Mycket man tar förgivet att det ska fungera.

Fick hämta min kära bil i kväll. Den hade fått sig lite make upp som jag brukar säga.

Service och oljudet på högra fram däcket var dåliga bromsklossar som är bytta och det andra ljudet som

jag hörde när jag gasade på var inte motorn som jag trodde utan gummit kring ac som var torkat och de hade förökt

att flytta på gummit så det inte låg emot. Tack och lov att det inte var värre... men  men där rök några tusenlappar.

Inte kul att lägga pengarna på sådant men nödvändigt för mig att bilen fungerar. Jag vill ha pengarna till ut och fara... allt ger mersmak:).

Ja det var lite från min dag i dag.

Hoppas ni har haft en bättre dag än vad jag fick:).

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards