anthilias

Alla inlägg den 27 oktober 2013

Av Gun - 27 oktober 2013 17:46

Har varit på Öland nu i helgen och det var oktoberfest på Ekerums hotell. Fint boende och en kul kväll med bumpa bumpa:). Tyskt på menyn och Tyroelerkillar som underhöll. Stämningen var hög vill jag lova.

Vädret var lite si och så igår men idag hade vi toppen väder.

 Borholm idag. En död liten stad som inte har så många affärer öppna. Folktomt och vi hade svårt

att hitta något ställe att luncha på. Men efter lite letande hittade vi Wilmas och där åt jag


   Ölansdskroppkakor.  Mums, vad gott och tänk jag fick grädde

istället för smör till kroppkakorna.

Alvaret bilden tog jag genom bilrutan. 

  Så här mysigt såg det ut utanför festlokalen.

  En bild från vårat boende.

   Här är grabbarna som underhöll oss på kvällen. 

När vi åkte hem  idag hade vi ett härligt höstväder. Vilken utsikt man hade från bron. Tyvärr låg kameran

bak i bilen. När vi kom till Oskarshamn skulle jag handla lite och min kompis skulle ta ut pengar. Vad händer

henne då tror ni!?! Jo.... hon får en lapp att hennes konto har 0 kronor.....panik!!! Tänk innan vi var hemma vilka

hemska minutrar för henne. Går många tankar vill jag lova.. Var har pengarna tagit vägen? Vem har kommit åt kontot??

Väl hemma ringde hon sin bank och skulle spärra kontot. Då sa den bankpersonal som jobbade, men uttaget har gjorts av banken ingen har kommit åt ditt konto. Det visade sig att hon hade lagt om sitt lån i veckan som varit och banktjänstemannen hade glömt att kryssa i en ruta. Slarv från personalen som gav min kompis onödig oro. Det kan ge folk hjärtinfarkt av räddsla... Men huvudsaken att det rättade till sig.

Nu är det kväller igen och en ny arbetsvecka. Kommer den att gå lika fort tro?

Nu ska jag ta mig lite kaffe.. kan behövas efter den här dagen.

Kramen gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards