anthilias

Alla inlägg den 13 januari 2014

Av Gun - 13 januari 2014 19:31

Vilket oväder vi fick igår!! Snön vräkte ner och kvicksilvret på termometern dalade neråt. Vi fick -10  och hela dagen idag har varit kall - 8 har det varit men inget snöande. Snön kommer inatt igen.

Tog en bild på hur det ser ut nu.

När jag åkte hem idag vid ca kl 15.00 och jag hade 150 m kvar på E22:an så är det en uppförsbacke när jag kör söderut.

Där bredvid vägen i skogskanten på mitten av backen står en stor långtradare ser ut som om den skulle köra söderut..

vajerräcket är som plocke pinn och hur han kom dit fattar jag inte!?! Såg lite lustigt ut. Kom upp på backkrönet och jag kör nedförs så körbanan mittemot (norrgående körbana) där står nästa långtradare och kommer inte upp för backen!

Efter är det kö på bilar och en bilbärgare finns där med som tur var. Stället är känt för sin lömska halka där. Kändes skönt när jag svängde av.

    Bildern ger inte vantarna någon rättvisa. Det är andra paret som jag stickar och inte blir de mina den här gången eller:). Ska packas och postas i morgon. Tredje paret är snart också klart och de ska iväg med posten de med. Kanske nästa blir mina vi får se.

   Kvicksilvret sjunker nu igen och nu sprakar det så mysigt i kakelugnen. Vilken härlig värme det blir. Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och sticka ett varv. Önskar er alla en trevlig vecka.

Kram gun 



Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards