anthilias

Alla inlägg under februari 2014

Av Gun - 9 februari 2014 17:55

Vaknade till en regnig morgon. Men efter någon timme så slutade det regna och man kunde ana solen:).

Då blev det fart på att komma ut och njuta och ta tillvara på solen. Fåglarna har fått spatt här....

de visslar och tjoar som bara den. Ja även de vill väll ha vår nu.

Blev en lång promenad ute i Almvik  

Kameran kom med så det blev några bilder. Gamlebyviken som syns i bakgrunden.

Efter promenaden körde man lite längre norr ut och hamnade här.

 

Tindered blev målet och här är det poppulärt att fika och äta.

 

Massor av gosaker vill jag lova:)..... men nej jag är ännu inte sugen på sådana saker

utan det blev mat för min del.

 

Visst ser det fint ut här. Sitter och väntar på maten som för mig blev.....

 

en jätte god soppa!!! Mumsig god. Alldeles lagom för mig.

Precis innanför yttedörren finns en affär med mycket smått och gott.

 

Alltid ska jag in där och titta för jag får så många tipps:).

När jag var och handlade mat så åkte en kruka krokusar ner i min kasse och vipps så

vårfint jag fick det i mitt kök.

 

Plockade in några kvistar och satt i vasen.

Med det önskar jag er en trevlig söndagskväll och en trevlig ny arbetsvecka.

I mogon ska jag jobba och jag börjar 06.30 visst jag slutar tidigt men jag har IT- utbildning på eftermiddagen.

Blir med andra ord en lång dag.

Kramen gun 

Av Gun - 7 februari 2014 17:24

I kväll blir det dåligt med att äta något gott!! Är fortfarande inte sugen på något efter att ha haft

kräksjukan!!! Var ingen rolig upplevelse, vet inte när jag var så sjuk.

Vem som har gett mig den vet i katten om jag visste hm...... kanske lika bra att vara ovetande:).

Har städat och tvättat allt idag på eftermiddagen. Luktar gott och rent.

Ja som ni förstår så har det varit lugnt med händelser de senaste dagarna så

jag får önska er alla en trevlig helg.

Kram gun 

Av Gun - 4 februari 2014 15:53

Tänk ute känns det som vår och fåglarna kvittrar och  för en vecka sedan hade vi snökaos.

Variation vill jag säga:). Plockade in några kvistar från en buske idag och satt på köksbordet.

Man får lite vårlängtan. Igår hade vi en otrolig dimma från morgon till kvällen.

Man såg inget när man körde bilen. Otäckt!

Idag slutade jag tidigt eftersom jag öppnade och tänk jag har fått lite gjort:).

Kändes lite annorlunda när jag kom hem mycket ljusare än vad man är van vid.

Började med att skotta bort snövallen där jag ska ha soptunnorna! Ja just det soptunnor!!

Fram tills nu har vi haft en gemensam sopstation med ett antal tunnor. Men eftersom det har varit

olika åsikter så beslutades att var och en får ha sin egen sopstation. Inget vidare miljötänk

får jag säga. Men så blev det och igår kom tunnorna. De hade placerat tunnorna där bilen står och

det var ingen vidare bra placering. Eftersom det är en hörntomt så vill jag ha tunnorna på andra sidan

och där står de nu.

Var till doktorn igår. Vaknade på söndagsnatten hade det gjorde ont i händerna och när jag tittade efter fick jag se

att jag hade myxödem inne i handflatorna. Jag fick höja medicineringen och remiss är skickad till medicin för utredning.

Det känns bra. Det lär väll ta ett par dagar innan myxödemet försvinner och värken i händer och fötter.

  Köpte en kruka med Påskliljor i helgen som jag satt i hallen. Lite välkomnande:).

Men oj vad de slår ut fort.....

Önskar er en fortsatt trevlig tisdag.

Kram gun



Av Gun - 2 februari 2014 21:10

Tänk att helgen alltid ska gå så fort!!! Det var ju nyss fredag och jag fick gå på ledighet och nu är det söndagkväll.

I morgon är det åter en ny arbetsvecka. Här har det regnat i helgen och snön är nog snart ett minne blott.

Tänk i veckan hade vi klass 1 varning för snöfall och nu regn..... verligen variation på vädret:).

Nu visar de Da Vinci- koden på 3:an. Tänk vad den boken blev poppulär när den kom ut.

Jag sträckläste den:)!!! Jag hade spart den till min knäoperation så jag skulle ha något att läsa när jag låg på sjukhuset.

Kommer ihåg att jag skulle ha den med ner till uppvaket..... för jag kunde inte bara ligga där och titta i taket efter operationen:). Läste jag något?? Nej då jag sov nästan hela tiden.

Har städat ur min stora garderob som finns innanför köket. Oj, vad jag kan samla på mig. Fattar inte hur fort det kan

gå:). Men mycket har jag slängt så nu ser det bra ut igen. Hur länge det varar är en annan sak!!

Önskar er alla en trevlig vecka.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards