anthilias

Direktlänk till inlägg 27 juli 2014

Trevlig kväll på Blankaholms gästgiveri

Av Gun - 27 juli 2014 22:39

Vi fick en trevlig kväll på Gästgiveriet i fredags.

 

Det var Sanna Carlstedt som stod för musiken. Jätte duktig var hon.

 

I pausen var det en tjej från Irland som spelade. Tyvärr vet jag inte namnet.

 

Tänk att ett litet Gästgiveri på landet kan få bra artister:). Kul för oss boende här.

Värmen håller i sig här och inget regn har kommit fast de lovade  .

Regnet behövs nu och svalare och friskare luft lika så.

Man orkar inte så mycket om dagarna och att ligga vid stranden

har man ledsnat på och nu har algerna kommit in också...

(nu blev det allt lite gnäll).

Jag kommer i fortsättningen eller ett tag fram över ialla fall vilja godkänna kommentarena.

Inget mot er trogna vänner men, men.....

För övrigt är inte min blogg länkad till facebook och kommer så att aldrig bli!

Nu ska jag ta mig en vandring ut till er och se vad ni har skrivit.

Kram gun


 
 
Ruth

Ruth

28 juli 2014 00:08

Så bra när det ordnas sådana trevligheter i en liten by, sådant uppskattas av boende.
Det kom varken regn eller åska här i dag, slutar tro på SMHI, deras prognoser slår aldrig in, vill ha regn och svalare dagar, står inte ut längre snart. Maken sover i källaren, tvättstugan har blivit hans favoställe, svalt och skönt. Jag sover på andra våning med en AC som blåser kallt, men han gillar inte när det fläktar, men nu är vi båda nöjda.
Ny vecka startar, hoppas det blir en bra vecka.
Kram och god natt �� ��

http://bernamis.bloggplatsen.se/

 
TantGlad

TantGlad

28 juli 2014 19:00

Vet inte om min kommentar försvann så jag förkortar lite nu.
Det ser ut som en mysig och trevlig kväll ni haft.
Visst vill man ha lite regn och svalare nu då det har varit så varmt och kvalmigt länge. Man blir ju less på stränder och bad åxo. Ja alldrig är man nöjd hahaha.

Varm kram från mig.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Ruth

Ruth

29 juli 2014 09:39

Fick samma inlägg i mina kommentarer i dag, att hon hade hittat mig via Facebook, har tagit bort inlägget, ordagrant samma inlägg, hon kommer nog inte tillbaka mera.
Samma tryckande värme i dag, inget regn på snart en månad, suck !
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

30 juli 2014 13:43

Du har det bara bra även om det är varmt ser jag. Idag får vi regn och åska säger meteorlogerna men inte ser eller hör jag nåt av det. Fortsätt att ha det så gott nu.
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
wiolettan

wiolettan

31 juli 2014 10:40

Fina bilder.
Vi har ju fått regn, men det är ändå torrt i markerna. Behöver komma lite mera. Åskan hoppar vi över, skönare så.
Ha en bra dag och kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Melody

Melody

31 juli 2014 18:50

Fina ställen det finns runt dig! Trist med algblomningen! Hoppas den driver
ut till havs och inte förstör möjligheten till bad.
I dag har vi haft svalkande vindar och faktiskt riktigt skönt som omväxling!
Känns som om det dags att planera ett Smålands besök!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
BrittMarie

BrittMarie

31 juli 2014 22:00

Oj, vilka fina artister de hade fått dit ut!Sanna Carlstedt känner jag igen sedan tidigare. Jag har inte ätit på Gästgiverit. Är det fin mat där? Lite regn har vi fått nu i alla fall, men visst är det varmt!
Ha det bra

http://www.bengtssons.info/baloo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards