anthilias

Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Gun - 3 augusti 2014 21:11

Den frågan har jag ställt mig... Varför undrar ni säkert  .

Jo varje morgon har jag fyllt på dom här

  

med saft. När jag har kollat dem på eftermiddagen har allt varit tomt och inga getingar?!?

Men i lördags morse fick jag min förklaring....

Som vanligt fyllde jag på saft i dem och som given på en signal kom getingarna i en karavan.

De var inte en..... det var massor. Hela flaskan ( eller vad man ska kalla den) kryllade av getingar.

Tala om att jag fick fart därifrån... Stod på trappan och kollade in (på säkert avstånd) och ser till min förvåning

hur de kryper in och kommer ut samma väg! Det tog inte en timma så var saften slut! Jaha där fick

jag min förklaring. Blev så paff att jag glömde att hämta kameran när de var svärmande getingar runt flaskan.

Några getingar finns på bilden om de nu syns.

Flaskorna åkte fort ner igår kväll och mata getingar tänker jag då inte göra!!

Värmen håller i sig och inget regn. Man vet inte vart man vill vara och bada ger ingen svalka längre.

Vi har kring 24 grader i vattnet.

Det är så varmt om nätterna och svårt har man att sova. Satt en stund på bryggan idag och vad händer

då, jo när jag sitter och pratar med grannarna blir jag getingsticken igen och nu två gånger...

På benet och armbågen. Vad det svider vill jag lova.

Tänk vad fort 4:a veckors ledighet går... och i morgon ska jag vara på jobbet igen.

Hur jag nu ska komma upp är en gåta för jag har lagt om dygnet som vanligt.

Nu ska jag gå in i duschen igen för där är det svalt!

Önskar er alla en trevlig vecka.

Kram gun




Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards