anthilias

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2014

En vecka sedan som jag skrev...

Av Gun - 5 oktober 2014 19:42

Har inte hunnit att sitta vid datorn! Varje dag som jag kommit hem från jobbet

har det varit att köra singel.....

Börjar känna mig som en hulk  . Men igår så körde jag fram de sista

kärrorna medan vår gode vän Tonny fixade in singlet i grunden för att isolera.

Blev jätte bra och sedan var det båtens tur att komma upp.

Sorgligt att säsongen är över och även trädgårdsmöblerna

tog jag in idag. Vad tomt det blev och tråkigt! Men så kom min granne

på att jag kunde behålla det ena lilla bordet kvar ute och jag dekorerade

lite med ljuslykta och en blomma och vipps vad fint det blev. Kändes lite roligare. 

Har faktiskt kört ett par kärror singel idag med för att

lägga på grusgången. Så lite kan göra så mycket. När jag höll på

i trädgården så hörde jag flyttfåglaran som kom i stora plogar på väg mot 

varmare länder. Vemodigt när de drar iväg för då vet man vad som är på "G".

Jo vintern med snö och kyla.....

Nu ska jag ta mig en runda och besöka er.

Önskar er alla en trevlig vecka.

Kram gun

 
 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

6 oktober 2014 13:43

Halloj norröver.
Då behöver inte ha något säsongskort på gymmet, går
lika bra med skottkärra....
Det är tråkigt när det går mot kylan. Men än så länge
en fin höst.
- Ha en fortsatt bra dag !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

http://veteranhenning.blogspot.com

 
Annika

Annika

7 oktober 2014 14:58

Oj, oj vad du sliter och står i. Men nu får du vara inne och kura skymning resten av hösten. Hoppas bara att din rygg inte mår dåligt efter alla skottkärror du dragit.
Kramelikram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
wiolettan

wiolettan

8 oktober 2014 14:47

Det känns så i luften, som om det inte är så mycket annat att vänta, än snö och lite kallare klimat. Jag tycker ju om vintern, den kan vara så härlig, men halkan gör, att lite av det trevliga försvinner, så här på äldre dar.
Så duktig du är med att ordna och göra det fint. Bra tips som grannen kom på, förlänga sensommaren lite.
Håller med dig om flyttfåglarna, det är en speciell känsla att se dom flyga iväg i sina fina v-formationer.
Kram och må bra.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

8 oktober 2014 23:42

Jag har nästan glömt min blogg, jag som alltid har skrivit varje dag (försökt) men det har varit så mycket dem senaste månaderna. Jag måste också fixa till ute snart, man vet aldrig när vädret slår om och flingorna faller. Så duktig du har varit som har fixat så tunga jobb med gruset och allt, snart blir det lugn och ro när detta är klart och frosten biter i kinderna.
Kramelikram ��

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

11 oktober 2014 16:41

Blir du grön åxo haha.....
Oj som du jobbar och går an. Visst blire tomt då man tar undan alla utemöbler, men att spara ett bord för att dekorera är inte dumt. Det har jag gjort. Det blev så fint.
Ha nu en jättefin helg. Passa på att vila lite åxo. Sen kan det ju vara bra med lite hulkförmågor haha.

Hejsvejs och Kramkram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Lena i Lyckebo

Lena i Lyckebo

11 oktober 2014 17:55

Hej Gun och tack för dina, alltid, så gulliga kommentarer hos mig. Inga läkare i världen kan hjälpa min mamma för hon har drabbats av strupcancer och blir allt magrare och svagare för var dag som går. Det är tragiskt att se henne men hon vägrar att ta till mera hjälp av hemvården så jag ställer upp med det jag orkar och kan...skriver inget om detta i min blogg ifall hon skulle läsa mina rader..kram från mig...Lena

http://lena-i-lyckebo.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards