anthilias

Alla inlägg den 23 oktober 2014

Av Gun - 23 oktober 2014 21:10

Idag har vi firat Nallens dag. Barnen hade med sig ett gosedjur, vi har sjungit nallesånger och

vi vuxna spelade teater för barnen, Guldlock och de tre björnarna. Uppskattat! Igår så bakade jag och ett

par barn en Nalletårta. Och det avslutade vi kalaset med Nalletårtan som hade en rykande åtgång  .

Vanlig sockerkaka som jag bakade i en nalleform.

Vädret är inget vidare... rusk väder tycker jag.

Det är inte min nya skänk jag ska måla.... utan hattaskarna. Det är svårt att få tag i orginal bruna

skänkar, alla är vitmålade och det vill inte/kan jag ha. Jag har faktiskt inga vita möbler utan mest ekmöbler

från 1920-talet. Arvegods.

Var på Karlssons och handlade där jag gjorde fynd:).... de sålde ut förra årets julsaker.

Jag köpte en ny adventsljusstake, en adventsstjärna som ska stå (svårt att förklara som en bordslampa),

en julgardin (som jag har klippt sönder och sytt kuddfodral till pinnsoffan i köket till jul,

sedan hade de kvistar med små lampor i och när man sätter i kontakten så lyser de fint.

Jag köpe en förpackning som jag har satt i en gammal  flaska som man hade förr med svagdricka i.

Ska stå i trappan och lysa och det blev fint vill jag lova. Har provat och det såg mysigt ut.

Sedan några silverhjärta att dekorera ljusbrickorna med och en julängel. Tror jag fick med allt.

Det kostade inte mig så mycket. En sann smålänning.

I morgon är det fredag och sista arbetsdagen för den här veckan.

Önskar er alla en trevlig helg.

Kram gun




Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards