anthilias

Direktlänk till inlägg 18 januari 2015

Nu har jag varit "fin dam"......

Av Gun - 18 januari 2015 09:16

Det blev ett x antal djupdykningar i min garderob innan jag var nöjd.

Men jag hade kostym med en vacker blus till och jag kände mig jätte fin!!

Ni var nåra som gissade vad jag skulle göra och Wiolettan och Henning era tankar

var inte så dåliga för ni skrev att Nobelfesten hade varit.... Men inte dumt gisssat för det var

där jag var. Blå Hallen i Stadshuset.

Vi åkte upp efter lunch på torsdagen och allt gick bra och hotellet låg vid T-centralen.

Lite knöligt var det att komma till garaget för att bli av med bilen. Lite stressad blir man

allt när Stockholmarna börjar tuta bara för man inte kommer över snabbt. Hittar gör jag efter

17 år i denna stad men alla ombyggnationer kan göra mig galen!

Men sedan var allt frid och fröjd. Stadshuset låg bara 5 minuters gångväg från vårat hotell.

Inte illa. Fredag klockan 13.30 skulle vi vara i Stadshuset för då började insläppet.

  Här tog jag en bild

på innergården.

  Här är trappan som insläppet

var vid.

Inne var det jätte pampigt värre!

 

Tänk här är trappan som alla kungligheter skrider ner för.

Vi fick jätte bra platser att sitta vid och jag satt ytterst och kunde

gå och fotografera här.

 

Här kommer klass efter klass vandrande ned för trappan och sammanlagt var

det 7 klasser.

Många fina tal hölls och sedan skulle någon sjunga Gabriellas sång.

Då tänker man nej förstör inte denna vackra sång!

 

Tjejen som sjöng var hur duktig som helst....

Man fick gåshud över armarna.

 

Här är killen som tog sin examen och ni kan se hur lycklig han är:).

Lycka till kära "V"!!!!!! Jag vet att du kommer göra ett toppen jobb!!

Tänk att denna lilla unge som inte för så länge sedan satt vid mitt köksbord som

dagbarn och slog med skeden för att han inte fick mat tillräckligt fort nu är stora mannen!!

Vart tog tiden vägen?!?

Sedan var det fest för "V" ute i Bromma och eftersom festen var privat så kommer inga bilder

därifrån.

Igår åkte vi hem och jag kan bara säga att när jag passerar förbi kungenskurva

då är jag överlycklig  .

Lunchade gjorde vi som vanligt på Söderköpings Brunn. Maten är suverän där och jag har

aldrig blivit missnöjd.

 

Visst är det vackert.

 

Kaffet tog vi framför brasan och bara njöt av lugnet.

 

Kolla kakbordet det gillade jag  .

Tänk vad skönt att få komma hem och sova i sin egen säng:):).

Borta bra men hemma bäst.....

Nu väntar tvättmaskinen på mig.

Kramen gun



 
 
TantGlad

TantGlad

18 januari 2015 11:20

Det var mycket vackert och wooooow vilka bilder. Så spännande.
Tänk att skrida ner för den trappan.
En massa upptåg hos dig ...spännande upptåg.
Ha nu en jättefin söndag. Sol hos mig. Det blir nog en bra dag det här.
Men nu ska jag inte störa dig och tvättmaskinen.

Kramelikram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

18 januari 2015 14:14

- Halloj norröver.
- Vilken upplevelse att få komma in där. Och
dessutom vid ett sådant här tillfälle. Måste
varit häftigt.
Skönt att även resan gick bra. Den här årstiden är
det ingen höjdare att sitta i bilen för långa sträckor.
- Ha en fin vecka vid Blankaholmsviken !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

http://veteranhenning.blogspot.com

 
BrittMarie

BrittMarie

18 januari 2015 17:51

Så gulligt av dig att titta på ett före detta dagbarns examen! Det såg verkligen pampigt och högtidligt ut.Det var tufft av dig att köra bil dit. Själv åkte jag tåg, när jag var där strax innan dig. Ha det bra.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

 
Melody

Melody

18 januari 2015 21:32

Vilken upplevelse! Misstänker att du var rätt stolt över dagbarnet!
Jag var också i Stockholm i fredags och dessutom åt jag middag i Söderköping igår kväll! Nu sitter jag i din lilla stad och där stannar jag nog några dagar innan det bär hem till Skåne igen.
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
Ingen bild

Kopings-mailis

19 januari 2015 16:23

Hej Gun!Du,jag var till Blå Hallen på Adventskonsert för två år sedan.Alltså,jag hade nog "ståpäls"när jag kom in i där.
Visst är det nåt visst att få ha varit där?Du var ju säkert stolt som em tupp över ditt dagbarn.Visst går åren alldeles för fort!

 
Ingen bild

Kopings-mailis

19 januari 2015 16:26

Föresten ,nu har jag lagt till dig som mina bloggvänner.Konstigt att jag inte gjort det förut,men bättre sent .....

 
Ingen bild

Bosse Lidén

19 januari 2015 19:19

Vilken upplevelse det måste ha varit. Förstår att du var osäker innan, när det inte var Helen Sjöholm som skulle sjunga. Jag har varit i Blå Hallen. Men det var dagen efter "den stora dagen". Det var många år sedan jag körde bil i Stockholm. Det skulle jag aldrig våga göra längre. Det är i många fall roligt att åka dit, men minst lika skönt att komma hem till "landet" igen. Måndagskram från Bosse

 
Ruth

Ruth

20 januari 2015 23:47

Vilken upplevelse att få känslan av en kunglig tillställning, pampigt och fint. Fina foton.
Jag har inte varit något på bloggen dem senaste dagarna därav en sen kommentar, nu sovdax.
Kramelikram ��

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards