anthilias

Direktlänk till inlägg 17 februari 2015

Fettisdag..

Av Gun - 17 februari 2015 20:20

Har ni ätit någon semla? Hm, det har jag:).

Glömde att skriva sist att fredagen den 13:e var inte min dag....

Hela dagen hade gått bra utan att något hade hänt 

men efter jag hade sett Varg Werum på kvällen reser jag mig upp och

mina glasögon som hade legat i knät faller ner i ryamattan och blir till ett V!!!!!!!

Jag trodde hjärtat skulle stanna och vilken panik jag fick.

Jag plockade ner dem så inget mera kunde hända dem och gick till Synsam i måndags

och visade upp dem. Vilken tur att bågen var av metall så de kunde räta ut den.

Tala om lyckliga lilla jag:). Jag såg nämligen många tusenlappar fladdra förbi den här helgen.

Blåst har det gjort här så det har känts som vi har flera minusgrader men det

är ändå skönt att vara ute.

I morgon har jag lönesamtal.... så håll tummarna att det går bra.

Eftersom jag slutat tidigt så tar jag en sväng över sjukhuset och tar mina prover.

Det är dags igen tycker inte att det var länge sen sist jag var där.

Men tiden går som sagt fort.

Kram gun



 
 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

18 februari 2015 15:21

- Halloj norröver.
Det blev två semlor för min del. Men det är också
dom enda för året.
Tur att det klarade sig med glasögonen. Optiker och
tandläkare ska man ha så lite som möjligt att göra med.
Även om många av dom är trevliga så är det inte så bra för
ekonomin. Det finns ju roligare saker att lägga pengar på.
- Hoppas det gick bra på lönesamtalet !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

http://veteranhenning.blogspot.com

 
TantGlad

TantGlad

18 februari 2015 19:57

Joåårå...nog åt jag en semla....Nä två till och med. Ja gott var det. Jag är barnsligt förtjust i semlor. Det ska vara massor med grädde och mandelmassa på dem.
Nämen då var inte din fredag den bästa. Ja man ser ju pengarna sticka iväg. Det vill man ju inte.
Håller tummarna för att lönesamtalet gick bra. Antar det är gjort nu då jag skriver, och det är kvällen.
Nå nu blire krama kudden snart

Kramen från mig.

http://tantglad.bloggo.nu

 
pearl1

pearl1

19 februari 2015 11:39

Hej..Ingen Semla för min del...KAN , bara inte äta mandelmassa. Ska kanske i ett inlägg berätta varför ! ?...<LoL..

http://bloggplatsen.se

 
wiolettan

wiolettan

19 februari 2015 14:08

Jo, vi åt en semla var, och det var jättegott. Köpte dom på ett konditori denna gång.
Vilken tur i oturen med glasögonen, det kunde ju ha gått mycket sämre, att glaset blivit spräckt eller så.
Hoppas att det gick bra på lönesamtalet, sån´t är lite nervöst.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

19 februari 2015 19:42

Visst blev det en semla. Men bara för att det var den dagen. Det finns det som är godare tycker jag. Men den slank ner i alla fall. Fredagen den 13 slutade ju trots allt bra då bågarna gick att rädda.
Ha nu en fin avslutning på veckan. Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards