anthilias

Alla inlägg den 20 februari 2015

Av Gun - 20 februari 2015 20:12

Nu är vår sportlovsvecka till ända. Ingen snö har vi längre så det har inte blivit några vintersporter

utomhus.

Vi har haft skönt väder med lite vårkänningar.

Dessa små blommor plockade jag in nu idag.

 

Visst får man våraningar nu när denna lilla blomma syns i rabatten!

Igår var jag på AO-möte (arbetsplats ombud) på efter middagen och visst

får man lite mat nyttigt med sig hem. Vi pratade bl.a om konsekvensbeskrivning,

gör vi det??? Skriver vi ner på pappret eller har vi det bara i huvudet??

Vi ska alltid göra detta när vi gör saker som inte hör till vår vardag ex. göra en resa med barnen.

Jag kunde säga ja, vi gör det. Vi skriver ner det på papper, vad vi ska göra, vilka som är med,  

hur vi tar oss dit och hem osv... För skulle något mot förmodan hända då kan vi visa att vi har gjort

en handlingsplan och det är viktigt. Vi är så vana att göra detta i och med vi tar tillvara på allt som finns 

för oss.

Idag hade vi möte med IT som kom ut till oss. Vi har pratat om att vi vill ha andra möjligheter på vår FC (first class).

Vi får nu den senaste FC i kommunen och då vill vi kunna nyttja mera, maila föräldrarna genom att bjuda in dem och då kan de följa vår dag på mobilerna. De vet vad vi gör osv. Även kunna ha en blogg där vi skriver om vad vi gör. Det blir ett stängt forum och ett öppet så som vi vill ha.

Gymnasiet har börjat med det nu och vi ska få hänga på som den första förskolan i kommunen.

Vi blir försöks kaninerna:):). Men för oss känns det bra.

Jag vet att vi är två som är IT nördar  ....

Blomsterlandet har öppnat i nya lokaler och jag var där och tittade nu.

Vägrade att gå dit första dagarna... för då är alla där!

Köpte mig en murgröna att sätta i kronan och visst blev den fin

 

på min spegelbyrå i sovrummet.

Önskar er alla en fin fin helg.

Kram gun







Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards