anthilias

Direktlänk till inlägg 22 februari 2015

Jag och mitt samvete är inte överens...

Av Gun - 22 februari 2015 17:39

Hela dagen har jag tittat på och intalat mitt samvete att

jo jag ska behålla jackan....

 

Så här ser vårjackan ut som jag föll för igår.

Var en sväng till Vimmerby och givetvis så hittade jag något i klädväg

på Sandströms. Gillar deras kläder de har märkena Saki, Cecil, Soya osv....

Tycker det är kul när det inte finns  så många av varje klädplagg som det är på

Lindex och Kappahl.

 

Givetvis var jag tvungen att köpa min tidning nu när nya numret

hade kommit ut:). Nästan den bästa stunden att få sitta ner i soffan med en kopp kaffe

och tidningen och ja en kaka till.

Vet ni vad dom sa på radion idag..

Jo VÅREN har kommit till oss.................

och genast blir man så mycket gladare. Jag plockade in murgröna från trädgården

som jag ska få rötter på och sedan sätta ut i olika blomsterarrangemang.

 

Satt vasen i mitt gulliga lilla fönster i köket. Blev jätte fint.

Oh, vad jag längtar efter våren nu och få ut och fixa i landen!!!

Eftersom mina fingervantar är klara nu så tog jag fram ett gammalt

handarbete som har liggat länge.

 

Det är en spets som jag ska virka 2 st 2,30 cm långa. Ska köpa

vitt linnetyg till gardiner och sätta spetsen på. Tänkte ha dem i sovrummet.

Blir nog fint när den blir klar.... det är en tunn virknål så det lär väll ta sin tid.

Men det är skön avkoppling framför tv:n.

I morgon är det ny arbetsvecka och det är jag som öppnar och det vet ni ju

vid det här laget vad jag tycker om det:)!

Önskar er alla en trevlig vecka.

Kram gun


 
 
Annika

Annika

23 februari 2015 09:39

Jag riktigt känner hur du gläds åt att våren står utanför din dörr. Här är det väl några veckor kvar även om vi har haft plusgrader och sol hela helgen. Så snart så...Ha nu en fin vecka. Kram på dig Gun.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Melody

Melody

23 februari 2015 20:34

Just nu känns det inte som vår här! Fy sjutton så kalla vindar vi haft idag, men krokusen blommar i gräsmattan och snart slår påskliljorna ut, så det är väl bara att sikta in sig på att ta fram vårjackan. Klart du ska behålla jackan, den är ju jättefin.
Den är du är värd!
Önskar dig en fin fortsättning på veckan.
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
TantGlad

TantGlad

23 februari 2015 21:36

Det var en riktigt tjusig snygg jacka du visar och helt i min smak. Fin halsduk har du satt dit åxo. Roligt då man är lite ensammen om plaggen.
Snyggt och gulligt fönster. Ett sånt litet skulle jag vilja ha. Fint fönster.
Ja nu längtar vi så in i klåen efter våren. Förstår du har vår hos dig, och som bor så mycket mer söderut än mig. Vi har haft varmgrader och hela 10+ förra veckan. Jädrans så skönt det var och Gud vad jag längtade till riktiga våren då.

När...nu blire krama kudden och John blund i morgon kommer en ny dag och jag har sovmorgon. Sååå skönt.
Natti natti fina vännen.
Kram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Ingen bild

Bosse Lidén

24 februari 2015 08:47

Betyder det att du är morgontrött och inte ser fram emot en tidig arbetsdag? Det är roligast att ha kläder som inte många andra har samma av. Här är det också vår sedan i lördags, statistiskt sett. Vi njöt av att se krokusar i olika färger i helgen. Snödroppar och vintergäck har vi haft länge. Våren är efterlängtad. Vilket mysigt köksfönster. Kram Bosse

 
pearl1

pearl1

24 februari 2015 11:15

Hej..Javisst ÄR våren här och "livssafterna " börjar stiga...Underbara tid..!
Nytt i garderoben , är ju inte fel....LoL. Snygg jacka....

http://bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards