anthilias

Direktlänk till inlägg 10 mars 2015

En lång dag...

Av Gun - 10 mars 2015 19:26

Det har det varit för mig. Hostan är lika elak fortfarande men jag känner mig piggare.

Fast jag låter som jag vet inte vad....

Men ialla fall så var det för mig att gå upp i ottan för att följa med

och vara chaufför!

Har man lovat så har man.

Så tidigt i morse gick bilen mot Linköping och RIL (sjukhuset) där.

Min bästa kompis hade en läkar tid där och tur var väll det att jag

var med!!!!

Även om jag nog inte var så önskvärd där med mitt hostande:)...

Men min kompis fick genomgå behandling som gjorde att hon inte fick

köra bil.

Man märker att det är ett universitetssjukhus.

Det är ett stort och vårat sjukhus blir futtigt i jämnförelse.

Men man är tacksam för att få komma dit när man behöver expertishjälp.

Hela dagen bara försvann för när min kompis var klar och det tog ett tag

fick hon stanna kvar en stund för att piggna till lite så när vi åkte hade

jag en snurrig smärtpåverkad vän med mig hem som nu snart

kommer att sova hoppas jag.

Det blir det nog för mig med sova alltså. För jag ska

upp med tuppen (gässen):)... och öppna.

Men i gengäld slutar jag tidigt!!!! Igentligen skulle jag gå på IT- möte

men jag hoppar det den här gången. Tänker ta det lugnt eftersom jag inte är

100% bra ännu. Det enda jag kommer att göra är att ta med mig datorn för

jag får upp något om virus men jag tror att det har med Telias säker surf att göra.

Men lika bra att kolla!

Nu ska jag titta på Bygglov som är ute i Vika.

Kram gun





 
 
arvidochlydia

arvidochlydia

11 mars 2015 12:35

Så härligt att vänner som du. :-)
Förmodar att din kompis är glad för all hjälp. Hoppas att ni båda kryar på er och att hostan snart blir bättre.
Kram

http://arvidochlydia.wordpress.com

 
pearl1

pearl1

11 mars 2015 12:51

Hej... Jag jobbar ju (inom) ett univertssjukhus och är kanske lite "luttrad" att inte samma vård finnes i övriga Sverige ( Norrland )
Lund , är distansionen och så har vi ju Malmö i närheten med ex: handkirurgi.
Lund är i alla fall tryggt att ha i närheten..
Tar mig dit på 12-15 minuter när jobbet "kallar".......

http://bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards