anthilias

Direktlänk till inlägg 24 juni 2015

Jag har väntat och väntat...

Av Gun - 24 juni 2015 19:49

Ja, så har min kväll sett ut... Väntat på Herr "T" som skulle komma i kväll och sätta upp min paviljong!

Men vart den Herren har tagit vägen vet i katten. Men hit har han inte kommit:).

Har det inte varit dåligt väder med regn så har inte "T" kunnat därför har det tagit sin lilla tid!

Man kan inte tro att det är semestertider med det väder som vi har.  Tänk förra året hade vi

en härlig värmebölja vid den här tiden. Fast jag då tyckte att det var i varmaste laget

så längtar jag efter den. Är det här som vi har Svensk sommar?!?

Blir nog många som kommer att resa på en solresa i år om det här vädret består.

Blir du en av dem?

Igår kom min granne över och frågade om jag sett Fia (deras katt). Dom hade inte

sett till henne på ett par dagar... jag såg Fia i lördags när hon som vanligt gick sin runda.

Berättade att hon brukar ligga i min hammock under regnskyddet! Men när vi kollade fanns

hon inte där... men idag när jag kollade in så, vem låg inte där som en prinsessa tro  

jodå Fia i hög person. Helt nöjd med sin tillvaro.

Rolig katt och en bra råttfångare.

Nu snart blir det att fixa till kaffe till Barmorskorna och så får jag virka ett par varv på

spetsen som jag ska ha efter långsidorna på gardinerna. Håller på med den andra spetsen

och det har tagit tid. Tycker det är tråkigt men envis som jag är så ska den bli klar

 

så här ser den ut.

Blir nog fin att sy fast på gardinlängderna. Ska ha dem i sovrummet.

Sedan vill jag virka ett överkast till sängen. Undrar bara hur många år det tar:)?

Nu får jag önska er alla en trevlig onsdagskväll (lillördag) tänk för var det dans

på onsdagarna. Det var roliga tider de!

Kram gun



 
 
Ruth

Ruth

24 juni 2015 23:47

Finns inget värre en att gå och vänta på någon som inte kommer, man blir både frustrerad och besviken. Så fin spets du virkar till dina gardiner, det kommer att bli så romantiskt fint. Jag har virkat ett vitt överkast på 70 talet, lånade bort det och fick det inte tillbaka, hon flyttade och tog det med sig, suck. Aldrig mera ett stort överkast för mig, har flera gardiner och dukar som jag gjorde i en virkperiod, du är det bara stickning som gäller.
Tror grannen fick ett bekymmer mindre när Fia kom till rätta, hon har hittat sitt egna paradis hos dig.
Hoppas solen kan lysa och värma snart, det är ju sommar och den är inte så låg.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

26 juni 2015 06:00

Värmen kom i första veckan i juli i fjol. Hela juni var kall, men inte fullt ut så kall som i år då vi har haft ynkna 15 mestadels känns det som.
Men värmen är på väg. Härligt det.

Katter dom är roliga dom. Dom har förstånd att njuta av livet dom haha. Hon låg nog skönt där hihi.

Ha en jättefin fredag och kram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
wiolettan

wiolettan

27 juni 2015 14:51

Jag tycker om då det inte är allför varmt, så någon solresa blir det inte för mig.
Har läst att värmen kommer nästa vecka. För din skull så hoppas jag att det stämmer.
Rolig katt, den jagade nog råttor och behövde sedan vila och koppla av på ett ställe den trivdes på.
Hoppas att du snart får hjälp med din paviljong, ska bli trevligt att få se den.
Kram och ha en finfin helg.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards