anthilias

Direktlänk till inlägg 17 juli 2015

Njuter av det fina vädret...

Av Gun - 17 juli 2015 23:01

Vi har toppen väder här just nu så jag bara njuter om dagarna  .

Ligger på stranden och bara har det bra med en bra bok.

Häromdagen tog jag en sväng ner till Havslätt i Oskarshamn.

Omväxling är skönt ibland och då kom en äldre herre förbi där vi låg

och pratade med oss. Han gick sin dagliga promenad från Kolberga hit ut

för att kolla till sitt hem som var hans föräldrahem och udden där fiskeboden låg.

Han berättade att en Stockholmare hade bjudit 3-4 miljoner för att få köpa det.

Men som han sa den trevlige farbron "vad ska jag med pengarna till när jag är så gammel".

Fick gissa på hur gammal han var och jag gissade kring de 80. Men se han var 93 år!!!

Det trodde jag inte...

 

Jag tog bilden när han hade kommit iväg en bit. Frågade inte om jag fick ta någon bild på honom.

Men jag blev så fascinerad att se en så pigg människa.

Idag gjorde jag våfflor utomhus vid min paviljong

 

mumsigt gott var det vill jag lova.

Nu snart blir det att krypa ner i sängen.

Kram gun

 
 
pearl1

pearl1

18 juli 2015 10:59

Hej.. Härligt med semester och hyfsat väder för "strandhugg".
Börjat min också..LoL...Kram

http://h

 
Ingen bild

Bosse Lidén

18 juli 2015 12:10

Du verkar ha det bra på din semester. Nej. Pengar är inte allt. Fascinerande möte du hade. Sådant man minns långt efteråt. Hoppas mannen kommer att leva länge till. Mums för våfflor. Jag är så tacksam för att kunna plocka egna jordgubbar, hallon, smultron och vinbär till frukostfilen. Synd att vi inte har några amerikanska blåbär på detta ställe. Men blåbär äter jag varje morgon också liksom många andra nyttigheter. Helgkram Bosse

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

18 juli 2015 14:26

- Halloj norröver.
- Det är en trevlig stad det där. Förståndigt att
du besöker den.....:o)
Det var inte mej du träffade där, även om vi är nästan jämngamla. Jag tar oftast sjövägen förbi Havslätt.
Det gäller att ta vara på de fina dagarna, men idag regnar det. Bara att
bita ihop och hoppas på bättring.
- Ha en fortsatt trevlig semester !!!
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

http://veteranhenning.blogspot.com

 
Anders

Anders

15 september 2015 20:40

Vackra bilder!

http://www.väderi.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards