anthilias

Direktlänk till inlägg 26 juli 2015

Vinäs.

Av Gun - 26 juli 2015 22:11

Eftersom vädret inte är det allra roligaste så vad gör man när regnet faller ner?!?

Jo den här gången ställdes bilen norr över till Vinäs.

Det var Vinäs dagen och det skulle spelas teater där.

Vinäs ligger vackert i Uknadalen

 

Här ser ni Vinäs slott från 1300 talet. Det är inte beboligt men de

håller på att restaurera det. Inne är det rasrisker i dagsläget.

 

Några ur de som spelade teater

    

Bo Jonsson Grip i egen persson. Spelet handlade om

Bo J Grip. En man som inte alltid var så snäll.

 

Här några andra ur spelet.

 

Visst kom det lite regn under spelet....

 

Här dansar alla deltagare.

En lite annorlunda dag med andra ord har det varit.

Nu har jag fikat och ätit 4:a nybakade bullar:)....

Bakade bullar när jag kom hem. Jag fick ett ryck hade

läst i en tidning ett nytt recept på bullar och det provade jag nu.

Jätte goda blev de!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Bullarna till vänster ska jag pensla med smält smör och vända i socker.

Sedan gjorde jag några med pärlssocker på. Så det finns för allas smaker.

Nu säger jag till er alla

God natt och sov så gott.

gun

 
 
Ruth

Ruth

26 juli 2015 23:32

I detta slottet vill jag tro det spökar, mycket har nog skett bakom dessa väggar, usch ryser.
Hembakte bullar är alltid gott, duktig du !
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Melody

Melody

27 juli 2015 07:07

Vinäs slott har jag aldrig hört talas om! Ser spännande ut! Ska lägga det på minnet!
Den här sommaren behöver man utflyktstips! Idag är vi hemma i Skåneland och
försöker få lite ordning i röran, men jag längtar redan upp till Småland.
Önskar dig en fin vecka, trots gråvädret!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
Mia

Mia

27 juli 2015 14:46

Har en blogg där jag skriver om mina diagnoser, psykisk ohälsa och vill lyfta fram min blogg eftersom målet med den är att skapa en gemenskap, öka kunskapen och minska min tabun, Diganoser m.m


Jag och vill skriva lite om mina tankar i den stora världen och leva ett annorlunda liv och vara annorlunda!
Hoppas på många läsare som vill följs och följa mig i både vått och torrt! Hoppas att ni dela och sprida min blogg vidare m.m I både glädje och sorg, jag är en lipsill för det minsta lilla egentligen så får vi ser hur det går att blogga här. Har haft ett hård liv! Men får jag bara er som läsare att älska mitt bloggande, så kommer detta gå jättebra! Vill ni mig något så är min E-mailadress här:


/mia2@home.se


/miamiamia@bloggplatsen.se




Du får gärna kopiera den texten och ha på din blogg.
: ©"blogg".
Otillåten användning och eller kopiering av detta material utan uttryckligt och skriftligt tillstånd från den här bloggens författare är strängt förbjudet.
Utdrag och länkar kan användas, förutsatt att fullständig och tydlig kredit ges till "Blogg" med lämplig och specifik riktning till det ursprungliga innehållet.


Min blogg är lättläst eftersom jag själv har uppmärksamhetsproblematik så är det viktigt att text och uppbyggnad den och av bloggen är enkel. Därför har jag valt att vara enkel i mitt språk, inte göra allt för långa inlägg och hålla mig till ämnet.
Själv står jag under medicinering.
Jag har en önskan om att nå ut till så många som möjligt, om en person upplever ensamheten som mindre påtaglig genom igenkänning från nått jag skriver så har jag lyckats. Men desto fler desto bättre.
Att dela erfarenheter med varandra är en viktig del i utveckling.

Detta är en vardagshistoria. Om att leva med psykisk ohälsa men också
om att försöka hitta ett liv värdigt att leva. Men detta är inte det liv jag vill leva. Jag vill ha ett liv med jobb, aktivitet, intellektuell stimulans och gemenskap. Jag vet bara inte hur jag ska hitta ditt. Tacksam för hjälp.
Vill du mig något så finns jag på denna. E-mail: mia2@home.se
En väldigt ensam människa som ironiskt nog uppskattar att vara social över allt annat. Jag är varken en ensamvarg eller eremit men däremot lever jag mycket riktigt som en. Mycker förtryckt av depression, något jag håller på och kämpar emot och vinner över trots att jag inte kommer längre i jakten. Allt som händer får en att kännas sig värdelös, liten, obetydligt och omöjlig, så om någon kan bevisa motsatsen skulle det vara fantastiskt. Men det kommer väl aldrig att hända?

http://www.miamiamia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

28 juli 2015 11:36

Slott och deras historia tycker jag ofta är fängslande. Det var länge sedan jag såg utomhusteater. Det blir en speciell känsla. Hoppas han fick sig ett ordentligt straff, min namne och hoppas ni inte frös i regnet.
Fyra bullar. Du hade inte det minsta dåligt samvete? :)
Kram Bosse.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards