anthilias

Direktlänk till inlägg 20 september 2015

Nu har jag kursat färdigt:)...

Av Gun - 20 september 2015 14:53

Har varit lite seg får jag allt erkänna efter dessa två dagar.

Klockan ringde redan 04.15 i torsdags morse. Jag var faktiskt pigg hör och häpna  .

Men jag visste vad som väntade mig och som jag sett fram mot att få delta.

Klockan 06.00 var jag på jobbet och hämtade upp två av mina kollegor och lånebilen

ställde vi mot Linköping.

 

Tråkig väg med mycket vilt. Vi kom upp ca 8.30 och tur var det för

parkeringarna började minska.

Vi skulle gå på Ute är kul som Ute navet anordnar vart annat år och i år var det Linköpings tur.

Förmiddagen var vikt för föresläsningar och sedan var det woork shops.

 

Vi hade själva fått välja vad vi ville teltaga i.

Jag hade valt Ur och skur

 

Här lär vi barnen hur man kan få siffran fyra att göras på flera sätt

och sedan "Ljus i mörker". Men den stationen gick inte att hittas i tid så

jag fick välja något annat. Mitt val blev att odla med barnen. Inget jag ångrar. Tror jag fick ut mer här.

 

Dessa två tjejer hade 4- åringar från en Stockholms förort och de träffade barnen 6 ggr.

De odlade och skördade med barnen och det var jätte kul att höra hr det gick till väga.

Samtidgt som sjöng de och spelade lite teater . Tror att det är uppskattat.

Här gestaltar de drottning snöflinga och fröken frost.

När dagen var slut gick bilen hem igen och jag kan bara säga att jag dök i sängen

för att gå upp en timme senare på fredag morgonen och dra till Linköping igen med

två andra kollegor. Igentligen skulle det ha varit en annan tjej men hon är sjukskriven

så jag fick åka och gå på hennes woorks shops.

Inte tackade jag nej till det:).

Även den här förmiddagen var det lite föreläsningar och sedan ut i skogen....

Den här gången var jag på naturvetenskap och mattematik

 

Jätte kul och man fick så många tipps  med sig hem.

Sedan var det tankesmedjan

 

Här gjorde vi bla ugglor som vi kan ex lägga ut vid ett fågelbord på vintern och se vad som händer:..

Vad tror ni händer??

Med oss hem fick vi många tipps som vi kan använda i vårat jobb. Vi gick inte alltid på samma utan valde lite efter tycke.

Det roligaste är att man samtidigt träffar så många andra från vårat avlånga land som också jobbar på utomhusförskolor. Man får så mycket utbyte av det med. Deltagare fanns från England, Island , Danmark och Finland.

Med andra ord har det varit toppen även om jag var lite sliten på fredagskvällen efter 58 mil på två dagar!!

Helgen har gått i lugnets tecken:).

V har haft konst i Tjust här och eftersom Mörtfors panget var öppet så togs en sväng dit igår.

Här en gång i tiden låg det en dansbana

 

Det har även varit basar här men nu är det inget där längre.

Men Eric Heybroek hade ställt ut några av sina tavlir där

 

och Christina Lokranz hade hängt några av sina vackra textilier där också

 

Efter rundan blev det kaffe på kära panget

 

och även beställning på biljetter till teateraftonen.

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och saffranspannkaka.

gun

 
 
Ruth

Ruth

20 september 2015 22:48

Det blev intensiva dagar för dig, roligt att det var givande. Alltid intressant att lära nytt och bolla idéer med andra. Tänk så roligt det blir för barnen framöver. Fina foton visar du upp också.
Önskar dig en fin ny vecka min vän.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Bengt

Bengt

21 september 2015 21:42

Jag har för mig att jag kommenterade detta. Men det kom vist inte med.
Har väl gjort något fel med det.
Men i vilket fall så har min nyfikenhet stillats.
Det verkade vara en mycket givande och rolig kurs även om den kanske var jobbig. Kram från Bengt

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

Gun

22 september 2015 13:12

Jo du kommenterade under förra inlägget😀

 
Melody

Melody

22 september 2015 07:05

Jag förstår att det är både roligt och inspirerande att få komma iväg på sådana där dagar! Tänk så mycket barn kan lära sig redan i förskolan när de går på en bra förskola. Tyvärr finns det en del ställen som mest fungerar som förvaring för barnen. Det blev inte så många dagar för oss i Vvik, men nästa vecka är vi tillbaka igen! Jag hann i alla fall handla hos Magnus och Eva, det var där jag hittade sakerna med solstickan.
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
Ingen bild

Bosse Lidén

24 september 2015 07:45

Det kan bli intensivt att vara på kurs. Helst om man har lång resväg dit och hem. Vad bra att du fick med dig nya idéer som du kan testa i din egen barngrupp. Jag tycker det är intressant när man blandar olika bitar i samma aktivitet. Som här med att spela teater och sjunga under tiden som man gör en praktisk syssla. Jag förstår att det var givande att träffa personer från andra länder. När jag läste till fritidspedagog var vi i Danmark på studieresa som var ett föregångsland när det gällde pedagogik. Kram Bosse

 
pearl1

pearl1

24 september 2015 09:23

Verkligen intensiva dagar du haft...Gott om frisk luft. Fina foton bjuder du också på....

http://Bloggplatsen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards