anthilias

Direktlänk till inlägg 23 september 2015

Onsdag kväll.

Av Gun - 23 september 2015 20:14

Redan onsdag kväll och halva veckan är avverkad.

Sitter framför tv:n och slötittar på Bonde söker fru.

Känner mig trött och sliten efter en heldag utomhus med

barnen. Vi lagade hamburgare idag. Populärt  .

(Fast vi fröknar luktar som böcklingar).

De nya barnen är så farsinerade av elden.... Sitter som ljus och tittar på

och frågorna bara haglar över oss. Vad de kan fundera...

Idag omvanlade jag lite av det jag hade varit och lärt mig i Linköping.

Kul och barnen var med på noterna.

Nu märks det verkligen att hösten är på ingång.

Luften är bra mycket svalare och solen är inte lika varm längre.

Men det är ju vad vi har att vänta oss.

Måndags morse när jag åkte tidigt till jobbet (kl 05.30)

fick jag se en stor älg som precis hade gått över vägen där jag kom körande.

Den stod där och tittade!  Älgarna är oroliga just nu för både brunstperioden och allt

folk som är i skogen.

Nu ska jag fortsätta slötitta och krypa ner i sängen tidigt.

Kram gun

 
 
Ingen bild

Bosse Lidén

24 september 2015 08:27

Kul att du redan testat och att dina nya kunskaper funkade.
Älgar är stora ståtliga djur, som man inte vill lära känna på alltför nära håll.
Inte konstigt att du är trött efter kursen och alla mil. Men det kunde varit värre. Tänk om du skulle sprätta över tusen brev. :) Stackars hästgrabb.
Kram från ... håll i dig .. från Bosse som sett alla avsnitt från de nio säsongerna.

 
pearl1

pearl1

24 september 2015 09:30

Strongt att jobba utomhus i ur och skur...Fryser du inte....??
Hade aldrig fixat det du gör... "Frysekylling"...LoL...

http://Bloggplatsen

 
Bengt

Bengt

24 september 2015 15:04

Missade detta i går trots min sena titt!
Vilken ålder är barnen? Frågvis som vanligt!
Det där med älgar. Jo vist är det härligt att få se dem men när man
kör bil är det farligt.
Kramar från Bengt

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

24 september 2015 21:06

Älgar är Värkligen Maffiga djur. Vi hade en älg som var tam här hemma hos mig i fjol.
Han var inte det minsta rädd.

Kvällskram från mig.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

25 september 2015 19:58

- Halloj norröver.
Dom får lära sig grilla tidigt nu för tiden.
När jag var barn fick man på sin höjd koka tevatten....:o)
Du får vara försiktig med älgarna. Det är en lömsk
tid nu.
- Ha en fin avslutning på veckan !
Hälsar Henning och Blondin-Ida....:o)

http://veteranhenning.blogspot.se

 
Ruth

Ruth

26 september 2015 18:33

Det börjar bli fint i naturen nu när löven börjar falla, då är det mysigt att gå i skogen både för stora och små och inget käk smakar så gott som i skogen, men var är värmen som vi hade, den är nog förbi nu. Man måste vara extra varsam ute på vägarna nu för vilt som springer som yra höns omkring, man vet aldrig vart man har dem.
Önskar dig en fin helg vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards