anthilias

Direktlänk till inlägg 29 november 2015

1:a Advent..

Av Gun - 29 november 2015 19:49

Tänk att det är 1.a Advent idag. Inte kan man tro detta med tanke på hur varmt

vi har det på dagtid. Ingen adventskänsla precis.

Men nu när mörkret har kommit och alla stjärnor och ljusstakar lyser

så blir det lite mys ändå.

 

Vardagsrummet blev så här

 

Sovrumsfönstret fick en stor stjärna.

   

Köksfönstren fick också lite ljus.

Lilla fönstret är så gulligt....

Ska byta ljusstake i andra förnstret har fått

för mig att jag vill ha en i svart smide.

Har hunnit ganska så mycket idag bla, fick jag ut en dörr som kommer

att vara ivägen när nya soffan kommer. När den kommer vill

säga....... jag väntar så!!!

Har även bakat saffransbröd idag i form av kringlor

 

ett gammalt recept men ack så goda:).

Bakade saffrans skorpor och kokoskakor igår så

adventsfikan var till belåtenhet.

 

Förra veckan var fulltecknad med det ena och det andra.

Inte är det mindre den här veckan...

Ska på handledarutbildning på tisdag en fortsättnings del.

Fredag har jag klipptid... oh, vad jag längtar dit.

Tänk vad skönt att bli av med alla lockar.

Nu ska jag titta lite på tv:n och sedan blir det att sova.

Kram gun

 
 
Bengt

Bengt

29 november 2015 20:59

Jag tänkte inte på att det var Advent förrän jag lyssnade på radion i morse.
Alla har donat och haft sig i veckan, inte jag!
Kram!

http://bengtalfred.bloggplatsen.se

 
Melody

Melody

30 november 2015 07:38

Så adventsfint och mysigt du har gjort! Jag har också lite svårt att fatta att det redan är adventstid! Här har det stormat i natt.så jag misstänker att en och annan
utegran och ljusgirlang både blåst ner och blåst bort!
Önskar dig en fin adventsvecka!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
Annika

Annika

30 november 2015 09:55

Verkligen fint hemma hos dig med mycket julkänsla. Nån vinter verkar vi då inte få än på ett tag. Men bara gilla läget och ha nu en fin Måndag.
Kram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
wiolettan

wiolettan

30 november 2015 14:27

Det är ju så mörkt på kvällarna nu då vi inte har någon snö, så adventsljusen gör stor nytta. De lyser och piggar upp.
Du har gjord det så fint hos dig. Så gott fikabröd på det, toppen, då är det adventstid.
Ha en bra vecka.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

30 november 2015 19:24

Snyggt!!! Jättefint är det i dina fönster. Det ser urtjusigt ut, och det gillar jag. Vackert och ombonat.

Ha nu en jättefin ny vecka.

Kramkram från mig.

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards