anthilias

Direktlänk till inlägg 2 december 2015

December månad har gjort entrè..

Av Gun - 2 december 2015 20:32

Nu är vi redan inne i december månad. Vad fort det har gått.

Idag har jag varit i Linköping och bara mått bra:)!

Köpt julklapp... vad kan jag inte skriva här.

Var även och besökte Gamla Linköping där jag åt min lunch.

 

Här inne har de jätte god lunch!

   

Så här ser det ut inne på restaurangen.

Innan vi åt gick vi omkring och så här ser det ut där

 

   

gränderna är gamla och mysiga.

Vi hamnade på ett överståndshem som de visade upp

och tjejen kunde verkligen berätta om huset och dess ägare på 1700-talet.

 

Här står tjejen vid ett dukat julbord som det såg ut på denna tid.

    

Julens gotter var inte fy skam...

 

Kanderade violblad...... sååååå goda.

 

Dåtidens julgran.

Frun i husets sovrum.

   

Vilket fint toalettbord.

Det var så kul och intressant att få höra hur det var att leva på den tiden.

Sedan kom man ut till dagens tid och skillnaden var stor:).

Nu är jag hemma igen och väntar på Morden i Sandhamn och i morgon ska jag

jobba.

Kramar gun


 
 
wiolettan

wiolettan

4 december 2015 14:31

Håller med dig, otroligt att det redan är december månad och snart så är julen här och över.
Känner igen mig på dina bilder, har varit där. Jag har en bror som har bott i Linköping, nu bor han en mil utanför så jag har varit i de där trakterna en del.
Det är roligt och intressant att se hur de levde och hade det förr i tiden.
Gamla Linköping är en härlig stadsdel.
Kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

5 december 2015 19:22

Ljus och värme inomhus, men utomhus så är det den lede som har tagit över kontrollen över tillvaron. Dem närmaste 2 dagarna skall det blåsa upp till 24 ms. Regnar och blåser har det gjort både i natt och i dag och det bara fortsätter. Tur inte detta våta kommer ner som snö för då har vi inte kommit utanför dörren + 9,4* här nu. Du har det så fint och pyntat, här blir det bara adventstakar i fönstren, försvinner upp till stugan när julen står för dörren och där blir det både gran och nissar. Många trevliga och fina foton.
Önskar dig en toppenfin helg ♥

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
BrittMarie

BrittMarie

5 december 2015 20:55

Trevlig andra advent önskar jag dig! Javisst är det Brevik på bilden du frågade om. Jag bor alldeles i närheten. Vilken trevlig utflykt till Gamla Linköping. Speciellt kul att någon berättade lite också. Det skulle varit roligt att höra. Just nu är det inte tid för sådana utflykter, men kanske nästa år. Det är ju faktiskt inte så länge till det blir nytt år. Konstigt tycker jag :)

http://www.bengtssons.info/baloo

 
TantGlad

TantGlad

6 december 2015 18:10

Ja tiden går fort....fortare och fortast känns det som.

Men du ...vilket mysigt och spännande inlägg.
Lyssna på någon som berättar om gamla tider är superintressant . Historia är intressant.
Så fint det ser ut på dina bilder.

Nu ska du ha en toppenvecka. Nästa helg har vi Lucia. Barnen ska väl lussa på din förskola då. På fredagen blir det väl


Ha det gott och KRAM

http://tantglad.bloggo.nu

 
pearl1

pearl1

6 december 2015 18:14

Hej.. Verkar vara en mysig stad..Intressant med historia i alla dess former.. Här, ligger Kulturen i Lund och Landskrona museum samt Malmös museum närmast. Kan tillbringa hela dagar på dessa ställen och gjorde även såå som barn. Cyklade från Arlöv in till Malmö museum och strosade runt där i timmar. 50 öre vart inträdet...

http://Bloggplatsen

 
Ingen bild

Bosse Lidén

10 december 2015 10:09

Jag förstår att du trivdes i Gamla Linköping. Jag gillar också sådana kvarter och älskar att få höra någon berätta på ett fängslande sätt om dåtid.
Fast jag läst hennes bok kom jag inte ihåg vem som var "mördaren" Ibland är det bra att ha lite dåligt minne.
Kram Bosse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards