anthilias

Direktlänk till inlägg 17 januari 2016

Kylan biter sig fast här.

Av Gun - 17 januari 2016 20:05

Kallt har vi fortfarande.... i fredags morse var jag glad över min

motorvärmare för då hade vi -23 grader!!!!

Nu sjunker graderna igen... -11 har vi just nu!

Idag hade vi en strålande sol och det var helt underbart att

vara ute och gå.

 

Lite halt var det på vägen men vad gjorde det.

Man känner sig så sund och frisk när man har varit ute i kylan

och då är det gott att komma in i stugvärmen.

Middagen smakade så mycket godare och man fick faktiskt en energi kick

efteråt så jag bakade bullar av rena farten:).

 

Mums med nybakade gifflar till kaffet.

Wiolettan här kommer en bild på hjärtat som jag fick

och tänker virka till nästa jul.

 

Lite annorlunda är hjärtat virkat. Mönstret är gammalt.

I kväll blir det tidigt i säng för jag ska öppna i morgon

och det är inte så kul tycker jag när klockan ringer 04.50

och i morgon ska jag hinna med både fackmöte och besök

hos min läkare. Undrar så hur mina provsvar är/ligger.

Men det lär jag få svar på...

Nu mina kära vänner ska jag stänga ner datorn för i kväll och

besöker er gör jag i morgon.

Kram

gun


 
 
Annika

Annika

18 januari 2016 10:04

Hoppas verkligen att dina provsvar var bra. Här har kylan oxå tagit sig ett brejk men så kommer det mer snö istället. Bara att gilla läget för det är ju rätt mysigt med vinter trots allt. Det finns u inget dåligt väder.....
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Melody

Melody

18 januari 2016 13:39

Ja, fy farao så kallt det är här vid Smålandskusten, men vackert är det!
Det är is på havsviken i ostkustens pärla och solen lyser,
men jag håller mig inne och botar en rejäl förkylning.
Hoppas dina provsvar var som du önskade!
Kram M.E

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

 
BrittMarie

BrittMarie

18 januari 2016 20:44

Jag hoppas verkligen att du får bra provsvar! Det är alltid jobbigt att vänta på sådant. Hu så kallt det varit senaste tiden, men så kallt som hos dig har det inte varit här inne bland husen. Barnen har haft roligt, när de kunde bygga snögubben Ove. Nu är snögubbarna stelfrusna om nosen. Ni har ett väldigt viktigt arbete, som arbetar med barn. Roligt också, men kanske stojigt ibland kan jag tänka mig. Ha det så bra och försök somna tidigt när du ska "upp med tuppen".
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

 
wiolettan

wiolettan

19 januari 2016 16:24

Ett sån´t fint hjärta och fin färg också. Tar nog ett tag att virka detta.
Ja håller med dig om promenader och att det är skönt att komma inomhus igen, det är nästan det skönaste.
Bullbaket, det ser så gott ut.
Hoppas att det gick bra igår med allt och att proverna var bra.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

20 januari 2016 17:04

- Halloj norröver.
Det var förståndigt att montera motorvärmare. Det
känns verkligen bra när man ska köra igång i kylan. Om
man bara ställt in timern på rätt tid....
Hoppas verkligen det blev bra provsvar, och allt löser
sig till det bästa.
- Ha en fortsatt bra vecka !
Hälsar "Henning" och Blondin-Ida....:o)

http://veteranhenning.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards