anthilias

Direktlänk till inlägg 7 februari 2016

Vårpromenad.

Av Gun - 7 februari 2016 18:40

Kunde inte låta bli att ta med kaffekorgen idag när man var ute på

promenad  när solen sken...

 

Fikat togs nere vid sjöbodarna. Härligt!

 

 

Visst ser det skönt ut och tänk snart är våren här:).

Kan tala om att kaffet smakade underbart bullarna var goda och småfåglarna

kvittrade glatt i omgivningen.

Har annars suttit i trappan med varmluftspistolen och skrapan!

Men i morgon ska jag fråga vad det kostar att hyra en speciell slipmaskin som tar bort färgen.

Finns tydligen att hyra berättade "T" när jag ringde och pratade med honom.

Kan bli roligt:).

Plockade in några körsbärskvistar härom dagen

 

och nu ser man gröna knoppar.

Tänk förra söndagen lade jag ett bud på en lykta på Tradera och sluttiden var kl 23.45

när jag sov. Tänkte att jag lär inte få den....

Gissa vad snopen jag blev när jag kollade på morgonen att jag var vinnaren  .

    

Så här ser den ut och den ska hänga på väggen.

Dyr blev den inte... det bästa för en smålänning.

Kram gun


 
 
Veronika

Veronika

7 februari 2016 19:07

Jättefina bilder det är fantastiskt att se hur stora skillnaderna är i vårt avlånga land, samma årstid och ni har mer av vår än vinter. Superfin lykta och vilken överraskning!

Sv) har fixat så nu går det att kommentera. Tydligen var det fel på hur det skulle kommenteras.

Ha det så gott, ska kika lite på tv en stund innan det blir dags för sängen. Eller bör jag säga kika på dator

Säger natti natti och önskar dig en god natts sömn när det blir dags
Kram

http://ordochingavisor.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

8 februari 2016 08:22

Låter så mysigt med en liten utflykt. Här är det långt kvar till vår men det regnade hela dagen i går så det känns som att det är på gång. Grattis till den fina lyktan.
kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

8 februari 2016 13:32

- Halloj norröver.
- Det var en riktigt fin lykta. Kommer säkert
att passa fint.
Det är inte dumt att ta fikat med sig ut. Det märks så
fort man kommer in i februari att solen börjar värma. Det
är en härlig tid vi har framför oss. Hoppas jag....
- Ha en fin vecka !
Hälsar "Henning" och Blondin-Ida....:o)

http://veteranhenning.blogspot.se

 
Marianne

Marianne

8 februari 2016 15:23

Vilken härlig promenad!

http://aktivmera.se

 
wiolettan

wiolettan

8 februari 2016 16:29

Fina bilder och jag förstår att ni hade det skönt ute, fika i naturen, det är härligt.

Toppen att du vann, det förstår jag känns bra, den passar säkert hemma hos dig. Jaså, det är sant detta med smålänningar, jag har alltid trott att det var lite överdrivet.

Bra med slipmaskin till färgen, det går då så mycket lättare.
Trevlig kväll och vecka.
Varm kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards