anthilias

Alla inlägg den 27 mars 2016

Av Gun - 27 mars 2016 19:55

                                                  


                       

Så här såg det ut i torsdag när vi drog iväg:).... Bilden är animerad och bakgrunden ska igentligen vara vit!

Vet inte vad som blev fel Mailis när jag sparade den som?!?

Vädret har varit härligt här med sol och igår var Oskarshamn varmast i landet de ni... idag har det blåst lite mera

så det har inte känts lika varmt.

Men är det Påsk så är det grillen som gäller:)

 

Vad gott det smakade med grillat och potatisgratäng.....

Men nu till Tant Glads promenader som hon har ändrat till fredag från söndagarna!!

Men här kommer min ialla fall.

Den här gången valde jag mitt "Mörtfors" som är en liten idyll!

           

Här börjar jag min runda huset ni ser är gamla badhuset och idag vandrarhem.

 

Bron över ån som delar byn i två kommuner ena sidan Oskarshamn den andra Västervik.

Lika dant är det i Solstadström.

Bakgrunden ser man gamla dansbanan.

 

Här ser ni kärlekstunneln där nog många har pussats. Kanske den som står i tunneln är en av dem, vem vet!

Sedan efter vägen kommer vi till mitt "Panget"

 

Här har de börjat med trädgården när vi gick förbi.

Mittemot panget ligger kvarnen

 

Som en gång i tiden malde mjöl.

 

Tänk att det fanns en brandstation här med....

 

Här var det bilverkstad och man tankade även där.

 

Här kör man över ån med bilarna och huset i bakgrunden var en gång i tiden affär.

Här var det läkarstation och apotek mittemot fanns ett konditori men den bilden

blev tyvärr för mörk.

 

Missionshuset som nu är ett privatboende.

 

Klockstapeln som en gång i tiden ringde för maten till alla arbetare.

   

Här småstugorna som är gamla och idag popullärt   boenden av semesterfirare.

 

Som barn var man här hos tandläkaren som hade sin praktik där. Klara hette hon och var enormt hårdhänt!!

Jag var även på besök här när jag var liten hos Judith, min farfars storasyster och kvinnan uppe till vänster i min header är deras faster Anthilia.

Avslutar min runda med detta  hus som

 

ligger så vackert vid ån och är så  iordninggjort idag.

Dessa fanns också i en trädgård

 

Vet inte men jag tror att dessa kommer från Sällberg i Solstadström.

Det var svårt att välja mellan alla kort som jag tog på min runda.

Mörtfors är verkligen en idyll som fortfarande lever.

Nu ska jag fixa fram fika för jag ska se sista delen av Kerstin Thorvall.

Kramen gun









Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards