anthilias

Alla inlägg under juli 2016

Av Gun - 26 juli 2016 12:33

De senaste veckorna har jag sovit dåligt. Trodde det var min fläkt som jag satte in i sovrummet

som gnisslade!!!!

Har många nätter sagt ett och annat vackert ord till den och i fredagsmorse var måttet

rågat... jag hade fått nog av det eländiga ljudet och tänkte åka in med den för att få den bytt.

Sagt och gjort jag stänger av den och ve och fasa ljudet är kvar!?!

Och jag hör att det kommer från kakelugnen och med en himla fart tejpar jag alla lock:)..

 

Snyggt va  ??

Igår kom min efterlängtade hjälp, stackars "T" vad vore livet utan dig???

Tur att du finns och kan hjälpa oss med husen annars skulle vi aldrig klara oss det är en sak som är

säkert.

Vad hittade då "T" i min ena rökkanal tror ni?!? Jo, en ganska

så stor fågel död. Antagligen dog den i fredagsmorse för sedan blev det tyst.

Skönt att det blev överstökat.

Sedan var det att sätta igång och byta plankor på huset som var ruttna.

När det en gång i tiden renoverades (långt före min tid) så fuskades det rejält

och det visar sig nu....

 

 

målarmästaren i full fart och lika mycket färg på sig själv fick hon med:).

Annars rullar dagarna på i en behaglig takt om det inte vore för värmen.

Ja, jag vet att man inte ska klaga men vi har det olidligt varmt här och regn har jag inte sett

på bra länge. Kvalmig värme och det hjälper inte hur mycket man än duschar så är man lika kladdig!

I värmen så kommer getingarna och det har vi fullt av. Envisa och lite aggressiva är de i hettan.

Flera bon har jag hittat så nu väntar jag på Anticimex igen. Lång väntetid är det nu för hela ostkusten

är nedlusad av getingar.

Alldeles nyss kom ett par ynka regnstänk inget mer hände. Det börjar mulna på men ändå så

tryckande hett. Inne i stan åskar det. Orättvist!!!!

Nu hör jag ett bekant ljud bäst att kolla upp var den där

helikopertn befinner sig!!

Kram gun

Av Gun - 20 juli 2016 10:01

Dagarna rullar på här i lagom takt. Inga bestämda planer och det känns skönt.

Vädret visar sig från den bästa sidan med en härlig sol.

I går var jag  ner en sväng till Oskarshamn och badade på mitt favorit ställe

Havsslätt. Det är så fint och klart vatten där och vet ni det var bara 15 grader i vattnet.

Vill lova att det kändes när man gick i:)... men härligt när man kom upp.

 

När jag satt där och tittade ut över havet så började en and kackla så himla dant...

och ungarna kom genast farande

 

jag kunde inte begripa vad det var som hände och folk ställde sig upp och kollade.

Jo detta hände

 

en iller var på jakt efter middag.... men han fick ge sig som tur var.

Det var cirkus ett tag men illern fann för gott att krypa upp på piren och springa sin väg.

När jag ändå hade tagit fram mobilen  och tagit några bilder så Bosse

här kommer bilder på två fina snäckor som ligger nere i vattnet

 

ser du dom:)??

och här har barnen på Havsslätt gjort ett sandslott

 

så nu fattas det "bara" vykortet från mig....

Idag har vi just nu ingen sol men det gör inget för det finns så mycket att göra ändå.

Som det här

 

tid tar det och tråkigt är det men skam den som ger sig.

Ni får ha en fin onsdag så hörs vi.

Kram gun


Av Gun - 14 juli 2016 10:29

Blir jätte glad för att ni skriver en kommentar till mina inlägg här.

Men snälla "ni" som har skrivit era egna inlägg i kommentarsfältet här hos mig....

lägg dom på er egen blogg i stället!

Kram gun

Av Gun - 11 juli 2016 22:03

Tänk att få vakna utan en ilsken väckarklocka bara av sig själv....

Hur härligt är inte det och att få äta frukost i lugn och ro och bara få vicka på tårna

utan att ha ett öga på klockan. HÄRLIGT med andra ord.

I helgen var jag ner till Oskarshamn och lyssnade på musiken. Det var Latetud.

 

Gick en sväng på bryggorna och kollade in båtarna till all musik.

Så här mysigt är det i Mörtfors och mitt älskade panget.

     

  

 Gick en sväng där i lördags det var loppis i Folketshus men inget av intresse

 

Ganska så mycket folk var det ändå.

 

Gillar att sitta ute i min paviljong och fika:),

fick ett recept på en hallon/rabarberpaj med vit choklad....

Mums så god den är. Ska göra den igen!

Idag åkte vi till Vimmerby och här kommer virriga mig in  

Vi möttes upp vid Stoppet i Ankarsrum och när jag skulle hoppa in i kompisens bil

så tappade jag min ena gympa sko från korgen utan att jag märkte det.

Upptäckte det när vi kom fram....

Jag har letat efter en klänning till en fest som jag ska på.

Men jag hittar ingen som jag vill ha. För mycket färg och mönster för min smak.

Hittade en som var ok till jag fick på mig den. Jag fick mig ett gott skratt

för sömmen som skulle vara under bysten hamnade i midjan!! Oj, vilken syn

betalbar faktiskt.

Men sedan hittade min kompis en kjol och kofta som man ska ha som en blus

i vitt. Det satt som det skulle och det köpte jag. Nöjd!

 

Vi lunchade på stadshotellet. Där blir man aldrig missnöjd med maten.

 

Nu Bosse, har jag badat fötterna i Nossen,

 

På hem vägen stod allt min sko så fint vid stoppet och tur var det...

Igår kväll när jag skulle stänga ytterdörren så hade jag besök

av denna

 

Kanske var det prinsen?!? Vem vet. 

Kram gun





Av Gun - 3 juli 2016 19:43

Just nu blir bloggen lidande för min tid räcker inte till

och den här veckan blir tuff. Vi är en mindre som jobbar

och det finns inga vikarier att uppbringa. Det var redan

få som är i tjänst så en mindre blir  kännbärt.

Vädret har varit blandat här med mulet, regn och sol.

 

Så här såg det ut förut när jag var iväg till badet!

Men har ändå fått lite gjort både inomhus och ute.

Så här fint blev det igår kväll när jag rensade vägen i regnet.

 

Den var full med ogräs och en sladdning skulle nog sitta fint.

 

Rosorna bara blommar för fullt här nu.

 

Inomhus har jag saftat. Alla röda vinbär var mogna så det blev 2 omgångar

med saft-majan och nu ligger flaskorna i frysen. Vad gott det är med hemlagad saft...

Nu väntar jag på krusbären ska bli mogna och den saften är supergod!!!

Nu ska jag pensla på en bit på trappan igen plasta och låta det vara tills i morgon

när jag kommer hem från jobbet. Då ska det skrapas bort. Det går men är ett hästjobb!

Idag när jag hade varit ute och hängt tvätt och skulle gå in höll jag på att få en hjärttatack..

När jag skulle sätta ner min fot på trappsteget så precis ringlade en huggorm ut från syrenhäcken vid räcket.

Av rena farten hoppade jag bakåt och ormen vart väll lika rädd som jag. Men i morgon

är det jag som ska till byggmax och handla nät för att sätta dit så jag slipper fler överraskningar:).

Hoppas ni får en trevlig vecka.

Kram gun





Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards