anthilias

Alla inlägg den 23 oktober 2016

Av Gun - 23 oktober 2016 18:17

Ja , regn och rusk är vad vi har här.

Oftast är det mörkt när jag åker till jobbet och det börjar skymma när jag är på väg hem.

Helgen har gått i regnets tecken.. trist.

 

Så här ser det ut när jag tittar ut från mitt sovrum. Trist och regnigt.

I går tog jag en sväng till Vimmerby bara för att se något annat när det ändå regnar.

Hade inte tänkt handla något men först skulle jag till Erikshjälpen

 

tycker det är jätte kul att gå där. Men jisses vad folk det var där. Stället har blivit

populärt och de har jätte gott fika och den här gången fanns det trubadurer som spelade och sjöng.

Jag köpte bara en vit ytterkruka till mina krukväxter.

Men visst fanns det saker som jag gärna skulle velat ha:).

När jag ändå var där så tog jag och köpte några nystan garn  till mitt överkast

och några andra nystan garn som jag inte kan skriva något om här.... ska bli en julklapp.

Jag köper alltid mitt garn i Vimmerby man får så bra service där och sakta  men säkert

går det framåt med mitt virkande.

En kofta blev mitt andra köp. Grå och lite längre modell på koftan känns skönt nu i höstrusket.

I torsdags kom "T" ner för att hjälpa mig med några saker. Först var "T" nyfiken på min spegel

som jag tjatat om med 14 kg tyngd och den var tung!

Men upp kom den och jag är nöjd så stort rummet blev:)

 

Ljusslingan är inte tänd nu när jag tog bilden för det blev så bländande i spegelglaset.

Sedan fick jag upp min kran på handfatet i baddrummet.... en FM Mattsson blev det.

Idag mellan regnskurarna tog jag in det sista i trädgården så tomt det är nu.

Eklöven faller i en strid ström så jobb finns det. Tog fram alla vinterdäck som åker på

i morgon när jag lämnar in min kära bil och på tisdag ska den in för besiktning....

Håll tummarna att den går igenom!!!

Igår när jag tittade ut innan jag skulle iväg till Vimmerby så stod jag bara och titta i köksfönstet

mot grannens hus och jag var tvungen att gå till sovrumsfönstret och kolla ut där med...

och ibland regnet kom det något vitt!!!!!! Jo, det var allt lite snö bland regnet.

Så nu förstår man vad det är att vänta för snart är det ju november.

Var det här årets sista ros tro som jag tog in?!?

 

Kramar gun




Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards