anthilias

Direktlänk till inlägg 4 december 2016

Mörtfors i adventstid.

Av Gun - 4 december 2016 20:14

I går var vi ett glatt gäng som åt julbord på det älskade Panget!

Mysfaktorn var stor som ni nog förstår:).

    

Så här såg det ut när vi kom in.

 

Glöggen väntade innanför dörren.

God tyckte de den var. Jag får avstå från den

för jag får migrän, tyvärr....

Julbordet var uppdukat med mycket gott...

   

Här finns lite mer.

 

Och här har vi gottebordet.... Mums säger jag:).

Här kommer lite bilder tagna inifrån

 

Julgranen var klädd med lite klappar inunder.

 

Mysigt med alla ljus i det gamla huset.

Som alltid är det ett slut på det trevliga

och vi lämnade panget glada, mätta och nöjda.

Helgen har som alltid gott fort:)

har fått färdigt mina små virkade hjärtan

som ska hänga i en liten pytte gran i mitt kök

 

pilligt var det med tunt garn och en tunn virknål.

   

I fredags bjöd jag mina kollegor på en ny kaka.

Och den slog tydligen rekord....

Choklad och saffranskokoskaka som serveras med

lättvispad grädde och hallon.

Ska nog ha den på mitt julbord...

Hela den här veckan har jag varit dunder förskyld.

Har bara orkat jobba så här hemma har det inte blivit något gjort.

Nu ska jag snabbt besöka er innan mitt program börjar.

Kram gun



 
 
wiolettan

wiolettan

7 december 2016 10:59

Vilka härliga bilder. Förstår att ni hade det hur trevligt som helst.
Kakan verkar vara en höjdare. Du är så duktig på att baka.
Krya på dig.
Kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

7 december 2016 18:39

Panget verkar vara ett fint ställe att umgås och äta på.
Jag visste inte att man kunde få migrän av glögg.
Den där kakan ser "farlig" ut.
Decemberkram Bosse
Ps. Hoppas du blir frisk snart.

http://bosseliden.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards