anthilias

Direktlänk till inlägg 18 december 2016

När fjärde ljuset brinner....

Av Gun - 18 december 2016 19:51

Tänk redan 4:e advent! Vad fort tiden har gått från första till sista advent.....

 

Litet hopp mellan ljusen och hyacinterna har kroknat i bakgrunden:).

Men nu är de utbytta mot nya hyacinter

 

Lämnade allt julstök och åkte ner en stund till min barndomsstad

Oskarshamn.

 

Mildväder har vi här...

Tog en sväng till en ny affär som blivit en favorit för mig.

 

Oj, oj vad mycket som jag vill ha där...

Men det blev bara nya hyacinter för min del den här gången.

När jag kom hem bakade jag färdigt saffranspannkakan

som en kär vän skulle få,

 

Här ligger den klar på plåten för att svalna.

Klippte av blommorna på hyacinterna och satt dem i en vas och det blev

faktiskt fint på bordet

    

I morgon är en ny jobbarvecka och bara fyra dagar kvar att jobba sedan är det ledigt för min del.

Kram gun



 
 
TantGlad

TantGlad

18 december 2016 20:39

Du har det så fint så. Ser fint ut i Oskarshamn åxo , men så lite snö....ingenting. Men lite snö har ju vi åxo. Trist med halkan.

Mmm....låter gott med saffranspannkaka och som är nåt alldrig har ätit.

Härligt du har lov snart . Tyvärr har jag inga lov längre så för mig kommer det att kännas jättekonstigt i år och dessutom jobbar jag hela julen. Men det blir nog bra. Jag hinner ju inte äta så mycket så alltid får man ju se saker från den ljusa sidan .

Ha det gott på fjärde advent och kram

http://tantglad.bloggo.nu

 
FREEDOMtravel

FREEDOMtravel

18 december 2016 22:09

Skönt med julledighet! Jag kommer inte direkt vara ledig, men det kommer bli betydligt lugnare på jobbet, så det blir ganska skönt ändå ;) God Jul!

http://www.freedomtravel.se

 
wiolettan

wiolettan

19 december 2016 10:33

Fina bilder, till och med pepparkakor på en plåt.
Saffranspannkaka, låter gott, har inte provat, lite annorlunda.
Vi har snart ingen snö kvar här heller. Få se om det blir någon till jul.
Ha det bra och sköt om dig.
Varm kram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Skärgårdsbilder från Oskarshamn

Skärgårdsbilder från Oskarshamn

19 december 2016 22:03

- Halloj norröver.
- Härlig julstämning. Både i O-town och i
Blankaholm.
- Ha en riktigt fin och skön julhelg !
Hälsar Hasse och Blondin-Ida...:o)

http://veteranhenning.blogspot.se

 
Ingen bild

Nattpatrulen

23 december 2016 05:50

Till önska er alla en jul fröjd jul! Tänk på barnen i första hand. Håll nyktra och låt mobilen vara över jul helen. Så gör ni barnen en stor bamse tjänst åt barnen. Barnen vill ju detta. att har en rolig och lung julhelg tillsammans med oss föräldrar. Det är den bästa julklappen som dom kan får av oss medmänniskor. Tänk en extra gång innan ni gör något förhastad! Det är lätt hänt! Det vet jag! Men men men SKÄRP ER!!! Innan det är försent! Ska har ett vakande öga på familjerna. På nattvadring! Tänk på att vi är skyldig att anmäla om någon fara illa! TÄNK TILL EN EXTRA GÅNG!!!!!!!!! All väl mening!!!

Önska en God Jul!
Vi har ett vakande öga på familjerna över jul helgen nu! Med vänlig hälsning. Nattpatrulen.

 
wiolettan

wiolettan

23 december 2016 09:30

Tittar in igen för att önska dig en
riktigt GOD JUL.
Varm julkram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jultomten

24 december 2016 23:16

God jul och gott nytt år

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

28 december 2016 22:32

God fortsättning!

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards