anthilias

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2017

Oj, vad det blåser här.....

Av Gun - 29 oktober 2017 19:26

I kväll vill man inte sitta på Gotlandsfärjan... för här blåser det rejält!

Undrar hur natten blir?!? Kommer alla gamla ekar att stå kvar här tro??

Var ut på förmiddagen för att kratta eklöv och det var skrattretande. Alla löv for

dit vinden bar och inte vart det dit jag ville precis:).

Men frisk luft fick jag och skönt var det ett tag ialla fall att vara ute i blåsten.

Vaknade som alltid tidigt och i morse blev det ännu tidigare nu när vi hade dragit tillbaka klockan  .

Men visst har jag fått lite gjort.

Har bakat första omgången med saffran och det blev bullar och skorpor.

Gott:)!!

 

Billden är animerad i appen på mobilen men här ute fungerade inte det. Synd.

När jag var till Vimmerby förra lördagen gjorde jag ett fynd!

 

Den här klänningen kostade 499 kr och sedan var det rea på rea så slutpriset för mig blev 54 kr.

Bra för en smålänning:). Nu ska jag ta mig en runda till er.

Kram gun




 
 
wiolettan

wiolettan

30 oktober 2017 08:42

Ja, det må jag då säga, vilket pris. Jag trodde att det var omöjligt att en klänning kan kosta så lite. Snygg, rak och ledig modell.
Det har blåst här också, men jag tror mera söderöver. Nej, på båt eller färja vill jag inte befinna mig nu.
Saffran, är det dags redan? Tiden flyger iväg. Dom ser goda ut dina bullar.
Trevlig vecka.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

30 oktober 2017 11:22

Oj vilket kap! Tidlös i mönstret också. Jaså det blåser hos er, jag bara väntar på att den ska komma till oss, höststormen. Fast det blir väl snöstorm här! Skorpor! Har du något bra recept? Kramis

http://Degislivet.bloggplatsen.se

 
trollet

trollet

2 november 2017 11:36

Kratta löv i halv storm - småskrattar lite
Saffransskorpor så gott!!
Klänningen är underbar

http://lchftrollet.blogg.se

 
Viola

Viola

2 november 2017 22:26

Jag har skrivit flera kommentarer till dig men de försvinner.
Nu blir det bara en hälsning, hoppas den går fram. Kanske skriver
jag får långt.
Ha det bra
Kram

http://polargrevinnan.blogspot.com

 
BrittMarie

BrittMarie

4 november 2017 15:40

Så fina bullar och skorpor. Man blir riktigt sugen. Undrar när det ska bli av för mig att baka?? Klänningen kommer säkert att passa dig utmärkt!
Ha det bra nu när jag tror vinden mojnat!

http://www.bengtssons.info/baloo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards