anthilias

Alla inlägg under januari 2018

Av Gun - 28 januari 2018 17:15

Som jag har letat överallt, på tradera och blocket. Men det har alltid blivit dyrt på tradera och blocket

har priserna inte varit min kassa. Men nu äntligen blev det min tur,

 

till att vinna kryddhyllan! Kryddhyllan är i bra skick och det enda är att jag har två skeppor med strösocker:).

Men det kan jag överleva... på tradera har priset för liknande kryddhyllor med sämre skick gott för över 2000kr.

Inte min kassa! Tänk den här blev min för ynka 450kr ett bra pris för en smålänning:).

Snö och kyla hade vi i början av veckan med ner mot -10 grader och i slutet av veckan tö med sol och 9 plusgrader.

Det är så man kunnat ana våren.... men det är alldeles för tidigt.

Tog en promenad förut och då såg det ut så här den här helgen

 

Ingen snö längre och mycket mildare. Börjar blåsa lite grann nu hör jag.

 

Fika blev det igår på  mitt cafè Shalom i Oskarshamn. Deras semlor..... mums säger jag bara. De godaste som finns!

 

Kom hem från min promenad och då stod det en kaffe gäst utanför verandan, försökte smyga fram och ta en bild men det gick inget vidare. Gästen tackade för sig och gick sin väg. Vet inte om det syns nere vid vägen ungefär mitt på

bilden lite till höger om den lilla stenen spatserar fasanen iväg. Det såg ut som den var på väg in i huset när han stod vid trappan och tittade upp:).  

Kram gun

Av Gun - 21 januari 2018 18:26

Snö och kyla har dominerat den här veckan. Men så vackert det är.

 

Tog detta foto en morgon på jobbet när vi var ute med barnen.

Idag gick jag en promenad i det vackra vädret här i mitt område,

    

Ån som delar byn i två olika kommuner.

 

Vintern kan också vara vacker här.....

 

Jag får alltid en längtan efter våren nu och då blir det flitigt med besök i blomaffären:).  Köpte med mig hem

pärlhyacinter som står nu på matsalsbordet.

När jag var på Ica maxi och handlade så sålde de ut alla amaryllisarna för 10 kronor och som en sann smålänning

så köpte jag med mig en hem.

 

Så här vacker är den nu och den blev fin på köksbordet.

I morgon börjar en ny arbetsvecka... vart tog helgen vägen??? Tycker dagarna bara försvinner i ett nafs.

Det är så mycket man vill hinna göra men hinner man hälften får man vara glad.

Har börjat med en stickning framför tv:n nu på kvällarna. Inte det lättaste visade det sig ett mönster från

40-talet.

 

Så här ser det ut och hoppas jag klarar av det.

Nu ska jag fixa lite tills bron börjar och efter den är det bara att krypa ner och sova.

Kram gun





Av Gun - 14 januari 2018 16:43

Måndagen var min sista lediga dag och då passade jag på att ta ut granen. Tänk, knappt inga barr

blev det på golvet.  Men ändå skönt att den kom ut.

I tisdags när jag skulle i väg till jobbet var det -9 grader här, det kändes när man satt sig i bilen. Trött att

komma upp första dagen men nu är man inne igen i jobbet.

Så här vackert var det i tisdags när jag gick en runda på min rast.

 

Så vackert... ligger ute i Gamlebyviken. Efter någon dag så blev det mildgrader igen.

Köpte hem i början av veckan vita tulpaner så fräscht,

    

  Idag plockade jag ner resten av adventsljusstakarna och stjärnan. Samtidigt som det känns skönt så blir det lite tomt. Saknar det milda skenet.

Har även passat på att provbaka ur min kakapåkakas bakbok.

   

Kan tala om att de är goda............ smälter i munnen:).  Men jag saknar Krut på bilderna i boken( en fransk bulldogg

som brukar finnas där).  När jag ändå var igång och stökade i köket så blev det bullar med

att ha i frysen.

 

Gott att ta fram när man blir fikasugen.

Önskar er alla en trevlig vecka.

Kram gun



Av Gun - 7 januari 2018 18:57

Nu har alla helger passerat och en vardag väntar!

Känns skönt att komma tillbaka i normala gängor igen efter all ledighet.

Helgen var vikt för ett besök i Falkenberg, ja Bosse i dina trakter:).

 

Känner du igen dig? När vi åkte hem idag var det -7 grader. Burr så kallt men skönt väder att köra bil i.

När man har trevligt så går alltid tiden fort och dagarna bara rusade fram och vipps var det daggs att vända hemåt.

Nu går tvättmaskinen för fullt och jag slappar framför tv:n med en kopp kaffe med årets första

SEMLA! Kan tala om att den var god:). Redan finns det semlor.....

I veckan kommer granen att få åka ut och alla julsaker få krypa ner igen i sina lådor.  Nu vill jag ha vita dukar

igen för det känns så frächt.  Längtar så till våren.

Kram gun


Av Gun - 3 januari 2018 19:05

Tänk nu är det ett nytt år, 2018. Undrar vad det året ska föra med sig....

Inga nyårslöften för min del blev det. Ett lugnt firande med gott att äta och dricka

hade vi.

Nu kan jag skriva här att in i det sista höll jag på med dessa vantar som skulle bli en julklapp

 

Tror ägaren blev nöjd...

Fick bl.a denna bok i julklapp och nu blir det nya kakor att baka,

 

Finns bara en sak som jag saknar i boken..... var är Krut??? Min favorit på KakapåKaka!!!

Krut är en fransk bulldogg och så himla söt! Tack för boken V&M! Uppskattad!

Nu när mina amaryllisar och hyacinter har blommat över så händer detta,

 

Då blommar min äkta makar igen och jag som trodde den höll på att dö! Äkta makar är släkt med amaryllisen.

Nu ska det bli en kopp kaffe och den här tidningen

 

kanske kommer jag på några nyheter som jag vill göra... vem vet:)..

Önskr er alla en fin Trettondagshelg.

Kram gun


Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards