anthilias

Direktlänk till inlägg 4 februari 2018

Ena dagen vår nästa vinter...

Av Gun - 4 februari 2018 11:21

Vi har verkligen ett varierande väder!!!  I början av veckan så hade vi sol och vår aningar

och till helgen blev det klass ett varning med snö! Snön kom i fredags och på lördagen

hade vi mildgrader och lite regn. Nästan allt försvann och fram mot kvällen ja då kom mera snö

och det dinglar ner fortfarande snöflingor. Vi har inte mycket snö men det är vitt nu igen.

 

Så här har vi det...

I tisdags när jag skulle söva barnen på mitt jobb utomhus så började det låta... och inget såg jag. Sedan började det blåsa och lukta bensin som bara den och då fick jag se vad som kom nerdalande,

   

Jo en helikopter som landade på planen... Barnen gjorde stora ögon vill jag lova:). Vad den gjorde här är det ingen som vet!

När vädret är trist så får man passa på att göra saker inomhus så som att baka. Den här gången blev det runda bullar till semlor.

 

Goda både till semlor och bara att ätas som de är kan jag intyga  .

Min näsa har börjat rinna och halsen värker så nu är det väl min tur att få en släng av influensan. Har tagit

tabletter så jag hoppas det ger med sig.

Kram gun

 
 
wiolettan

wiolettan

4 februari 2018 14:17

Vädret är verkligen omväxlande. Fint och vitt med snö.
Helikoptern, det var ju en rolig grej. Undrar varför den landade där, spännande.
Du är så duktig med bakning. Önskade att jag hade en del av din energi och skaparlusta.
Hoppas verkligen att du inte blir förkyld och dålig utan att det går tillbaka. Men jag förstår att det är lätt hänt då man jobbar med barn.
Ha det bra och krya på dig.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
annechristine

annechristine

4 februari 2018 22:55

Vi har haft ett oväder som heter duga.
kul med helikoptern. Förstår barnen fick stora ögon för det skulle jag åxo Ha fått ifall jag var barn.

Ha det gott på nya veckan och varm kram.

http://annechristines.bloggo.nu

 
BrittMarie

BrittMarie

6 februari 2018 20:43

Oj, oj så spännande! men då kunde väl inte barnen sova, när det kom en helikopter :)
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

 
Annika

Annika

7 februari 2018 09:24

Kan tänka mig att både personal och barn blev snopen då det kom en så stor fågel. Skönt att Kung Bore sprider ut snön lite över hela landet. För ett tag trodde jag att vi fick allt. Ha det gott. Kramelikram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
trollet

trollet

8 februari 2018 10:02

Men nej, krya fort!!

http://lchftrollet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards