anthilias

Direktlänk till inlägg 25 februari 2018

Snökaos!!!!

Av Gun - 25 februari 2018 17:33

Idag har vi inte haft kul väder..... snökaos! Det har bara vräkt ner snö och kallt har det också varit -9 grader.

 

Det har bara varit att gilla läget och ut och skotta! Gratis motion med andra ord.

 

När jag var klar så kom solen fram en liten stund innan det brakade loss igen med snöandet!

Nu så faller mörkret och jag undrar om jag kommer komma till jobbet i morgon för tydligen är inte vägarna roliga att köra på. När vi väl får snö här så är det ingen måtta på eländet och alltid så kommer det mycket på kort tid.

Igår var det ganska så fint väder så det blev en sväng till Oskarshamn och givetvis ett besök på mitt fik

 

Tänk de hade mini semlor än....så visst blev det till att mumsa i sig en sådan också.

Bosse klosterliljor påminner om snödroppar,

  bilden är lånad från nätet. Tycker dom är så vackra och mina snödroppar som hade kommit upp en bit..

ja,  dom vilar under ett snötäcke nu.

Håll tummarna att jag tar mig till jobbet i morgon.

Kram gun




 
 
annechristine TantGlad

annechristine TantGlad

25 februari 2018 23:08

Det är jobbigt med snökaos. Ser ni fått snö. Hos mig i Västernorrland har det kommit extremt mycket. Nästan 2 meter snö lokalt. Hemma ser vi inte ut genom fönstren efter takskottningen då det redan var mycket snö på backen och i natt hade vi -23 grader. Hua ....burr burr.

Ha en fin vecka och kram från mig.

http://annechristines.bloggo.nu

 
wiolettan

wiolettan

26 februari 2018 11:16

Även du har fått snö nu och kallt. Ja, det verkar vara vinter i nästan hela Sverige. Hos oss snöar det för fullt idag och blåser isiga kalla vindar, enligt mysingen som har varit ute och vandrat.
Det syns på den översta fina bilden att det snöar.
Då solen skiner och snön är vit och orörd, ja det är vackert.
Gott med semla och ostfralla är också gott.
Hoppas att det gick bra till jobbet. Att de hade hunnit plogat och sandat eller saltat eller vad de gör där hos dig.
Kram och sköt väl om dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
trollet

trollet

26 februari 2018 16:44

Det går inte att säga emot, det är mycket snö! Håller tummar och tår=)

http://lchftrollet.blogg.se

 
BrittMarie

BrittMarie

26 februari 2018 21:15

Hoppas det gick bra för dig att komma till och från jobbet! Jag är så jätteglad att jag kan gå till jobbet, och slipper köra på vägarna. Nu har vi mycket snö, såsom det blir när det kommer österifrån.
Kram

http://www.bengtssons.info/baloo

 
Ingen bild

Bosse Lidén

27 februari 2018 08:32

Hoppas det gick bra för dig på vägarna igår. Andra bilden när solen kom fram ser riktigt vacker ut.
De ser ännu finare ut än snödroppar. Vi har en enda vintergäck i trädgården. Den lyser som en gul lykta.
Vi har också haft nio minusgrader några mornar. Senast i morse. Det biter i kinderna. Är tacksam för att slippa skotta snö. Men jag ska inte ropa hej ännu. Än så långe är det noll gånger denna säsong.
Tänk att du har eget fik. :) Minisemlor verkar vara lagom stora. Då behöver man inte ha dåligt samvete. Jag råkade gå förbi en våg i söndags och snubblade upp på den. Det var otrevligt. Tror inte jag gör om det på ett bra tag. ;)
Kram Bosse

 
Essay Help UK

Essay Help UK

28 mars 2018 09:00

Most of the time, those academic writers advertising themselves online as being the Best Essay Writer around, are really not as good as they say they are. In fact, they have a lot of kinks that can prove troublesome later. Not so the essay writers at Best Essays Writing though!

http://www.bestessayswriting.co.uk

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards