anthilias

Alla inlägg den 24 juni 2018

Av Gun - 24 juni 2018 18:59

Så har man firat midsommar med blandat väder.

 

Var och tittade på lite midsommardans. När det här dansgillet dansade som bäst så hör man bakom  en liten kille börja sjunga "de dansar fuldans, fuldans" och hela sången kunde pojken. Pappan kunde nog ha sjunkit genom marken så röd som han var i ansiktet:)... Men vi var många som drog på munnen.

 

Blev en jobbig natt eftersom man skulle över så många gärdsgårdar och sju blommor under huvudkudden.

Men innan det så hade vi tageit en sväng ner till parken

 

som ligger så vackert nere vid Maren i Solstadström.

 

Plockat vinbär som bara den och så mycket saft som jag har gjort med min saft maja...

Kan tala om att dagen före midsommaraftonen plockade jag av vinbär och fick mitt andra getingstick i knävecket,

så någon klänning blev det inte på midsommaraftonen.....

Hoppas ni alla haft en fin helg.

Kram gun 


Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards