anthilias

Alla inlägg den 6 september 2018

Av Gun - 6 september 2018 19:44

Har haft några fina dagar på Öjn med sol och värme.

 

Min vy från köksfönstret när vi intog frukosten. Vackert!

 

Smala gränder där bilen skulle passera.... en sak lärde jag mig snabbt på kvällen när vi kom i land var att lita inte på GPS:en!!!!!  Den lurde upp mig i en smal gränd uppförsbacke och svänga var näst in till omöjligt! Kom ett gäng glada Norrmän som fick hjälpa till och dirigera, lite fram och backa osv.. men till slut kom jag runt och kunde fortsätta.

 

Fika blev det på detta konditori ett par gånger.

 

Ruinerna tycker jag är spännande att titta på. Detta är St Karins vid Stor torget. Undrar hur gråmunkarna som bodde här en gång i tiden hade det?

 

Botaniska var vi också i och vandrade.

 

Lördags kvällen var vi på Pizza en mille och där blev hela Gotland strömlöst igen... Mysigt  men lite ruggigt.

 

Aha, inget för en nyfiken en, filminspelning av Den inre cirkeln gjorde dom när vi var där men vi fick hålla oss borta:).

 

Som alltid finns det ett slut och här sitter vi i kön för att rulla ombord på färjan. Och Bettan (bilen) fick följa med den här gången. Kanske sista gången för henne.... enligt min personlige bilmekaniker på Toyota så har hon gjort sitt med sina snart 29000 mil på nacken. Hon har alltså rätt att få gå i pension med andra ord. Tänk vad milen går fort när man pendlar. Men jag gillar min bil för hon har varit trofast så det så:).

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards