anthilias

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2018

Så har ännu en vecka gått....

Av Gun - 28 oktober 2018 19:33

Veckorna rullar på och man ser alltmer att vi går mot mörkare och kallare tider...

Ikväll var det redan mörkt vid klockan 17.00!? Beror väl en del på att vi ställt tillbaka klockan, men ändå.

Igår morse när jag vaknade och tittade ut såg det ut så här hos mig,

 

snö i oktober månad.... och jag har fortfarande mina sommardäck på tills onsdag....

Det mesta av snön är borta men det är oroväckande blött på vägen och nu i kväll såg jag att det sjunker på termometern utomhus. Halt i morgon bitti med andra ord.

Vilken tur att mina nya varmfodrade kängor kom med posten nu.

 

Var tvungen att köpa nya de gamla har gjort sitt. Dom här klarar kyla, slask och halka. Bra med tanke på mitt jobb.

Gratis var dom inte....

I veckan har vi både haft sköna dagar med sol och storm med regn och vi avslutade med kyla med snö som pricken över i:et...varierat med andra ord.

 

Hittade smultronkart i veckan men dom är ju nu ett minne blott. Men tänk att i oktober månad se smultronblommor

och några smultron.

Har sett en oljelampa som jag gillade och hittade den på nätet

 

Mysigt nu när mörkret faller på...

Nätet är allt bra att kunna handla ifrån...

Kram gun

 
 
wiolettan

wiolettan

30 oktober 2018 13:52

Vacker vinterbild, så vitt och fint. Förstår att det inte är så trevligt då det smälter och kylan kommer igen och det blir halt. Härligt att ha det mysigt och varmt om fötterna.
Bra med nätet, kan jag tänka mig, lätt att handla varor. Oljelampan är fin, förstår att du föll för den.
Ha en bra vecka.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Trollet

Trollet

2 november 2018 05:52

Snö, fr8st och smultron...

http://lchftrollet.blogg.se

 
mapquest driving directions

mapquest driving directions

23 oktober 2019 05:44

The article is very easy to understand, detailed and meticulous! I had a lot of harvest after watching this article from you! I find it interesting, your article gave me a new perspective! I have read many other articles on the same topic, but your article convinced me!

http://mapquest-drivingdirections.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden  tar vägen begriper jag inte:)... Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans...

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards