anthilias

Alla inlägg under oktober 2011

Av Gun - 30 oktober 2011 22:13

Tänk vad en timma kan göra. Varför ställa tillbaka klockan?? Nu blir det mörkt så fort.

Igår var vi till Kalmar. Det var en härlig varm höstdag. Solen sken. Man satt faktiskt ute och fikade nere vid Baronen.

För ett år sedan hade vi snö!!!! Inget jag längtar efter. Var även ut på Ikea en sväng. Letar efter en vacker ask (kartong). Men ännu har jag inte hittat vad jag söker. Vad jag ska ha den till...... hemligt ännu! Men en vacker dag ska jag visa.

Har köpt lovikka garn så nu stickar jag mig en mössa, en liknande som heart of lovikka har gjort. Tycker den är så fin.

Idag har jag bakat bullar... det var inte igår precis som jag gjorde det. Löven ramlar ner som katten. Så nu blir det en sista krattning.

Nu ska jag krypa till sängs. Ni får ha en trevlig vecka.

God natt!

gun 


Av Gun - 28 oktober 2011 18:24

Jägarna 2 gick sista dagen här igår. Så nu har jag sett den.

Lite väl mycket våld var det för min smak. Men de spelar bra!

Vi firade även nallens dag i går på jobbet. Alla hade med sig ett gosedjur.

Barnen tyckte att min nalle såg lite sliten ut:). Här är det redigt höstväder.

Lite småregnigt mellan varven och en enorm dimma har vi haft. Såg inget igår kväll när

jag körde hem på kvällen. Otäckt med tanke på alla djur. Det var dimmigt i morse med

men inte lika mycket. Mörkt är det nu ute!

Vill önska alla en trevlig helg

gun


Av Gun - 26 oktober 2011 18:29

Blir det när man får byta lösen ord... och var har man det??? Leta åter leta. Men nu är det bytt ialla fall.

Nu har jag haft besök av den omtalade målaren. En trevlig kille från Irland så det blev engelska.

Men det blir nog ok när allt är klart. Han tyckte att trappan såg bedrövlig ut. Det är den verkligen.

 Han kommer om ca 2 veckor.

Idag var vi i tidningen. Linnslöss som vi är:):). Skämt åsido, tidningen hade sökt oss och ville göra reportage

om oss och vår verksamhet.

Vi har 24 barn på vår avd till 3 pedagoger som jobbar heltid. Det rekommederas 18 barn i grupperna, att vi kan ha 24 barn beror mycket på att vår verksamhet flyttar ut i skogen.

Det man kan göra inne går lika bra utomhus. Barnen får ett oändligt lekrum och på olika sätt får de lära sig matte, svenska och träna motorik.

Nej nu ska jag äta lite magen knorrar.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

gun

Av Gun - 24 oktober 2011 22:59

Det är redan kväll. Idag har det varit mulet och grått  hela dagen. Tråkigt nu förstår man åt vilket håll det lutar åt.

Höst och vinter.. Tänker på förra vintern med kylan och all snöskottning. Inget som jag längtar efter precis.

Har suttit och slö tittat på tv:n samtidigt som jag har anemerat bilder.... Inte det lättade precic. Kuben med blomma ska jag göra om i morgon.

Hoppas på bättre väder i morgon.

gun


Av Gun - 23 oktober 2011 22:14

Men så är det väll alltid när man håller på med mycket. Lördag var jag i Linköping och hämtade  bordet och

min yngste son.

Vi har gjort om i vedboden och det vart jätte bra. Det är mysigt att ha sina barn hemma.

Men som alltid går tiden fort när man har trevligt.

Körde min son till tåget nu fram på efter middagen sedan firade vi min kompis son som fyllde år. Tråkigt att inte min son kunde stanna men han var tvungen att åka med tåget.

Nu är det åter kväll och jag ska krypa ner i sängen.

God natt,

gun

Av Gun - 20 oktober 2011 21:42

Hela dagen har vi haft sol med klar luft. På förmiddagen grillade vi korv över öppen eld. Barnen tyckte det var jätte kul och gott.

Nu har det börjat regna... på tv:n varnar de för morgon halka. Glad att jag har vinterdäcken på.

Vad fort veckorna går. Nu är det torsdag igen och en helg framför oss som kommer att gå raket fort....

Ska åka en sväng till Linköping och får med mig yngste sonen hem över helgen.

Ska bli trevligt.

Önskar alla en trevlig helg här ute.

Kram gun

Av Gun - 19 oktober 2011 23:13

fallit för saxen. Jag är så nöjd och  det känns jätteskönt. Har även fått på dubbdäcken. När jag åkte in till jobbet på morgonen stod det fyra stora rådjur vid vägkanten och trampade nervöst när bilarna passerade. Det är så otäckt man ser dem inte i mörkret. Varje morgon varnar de på radion att det är oroligt bland djuren nu i älgjakten.

Någon bio vart det inte. Det får bli en annan gång. På onsdag i nästa vecka kommer det en målare och ska titta på trappan. Så nu börjar det likna något! 

Nu väntar sängen på mig.

God natt

gun

Av Gun - 18 oktober 2011 20:08

var bara förnamnet igår kväll. Blev en lång dag. Var hemma vid kl 20.15 Hela dagen var full spikad. Klämde in 3 utvecklingssamtal. Känns skönt efteråt.

Idag har vädret varit si och så. Ruskväder.... regnat mellan varven. Mörkt vart det tidigt.

I morgon är det tidigt igen, upp kl 05.20 vad glad jag är:). Visst jag slutar tidigt och får mycket gjort. Har plockat i vinterdäcken nu i kväll, ska byta i morgon efter jobbet.

Det bästa av allt..... jag har tid hos frissan. Nu åker lockarna sin väg. Vantrivs just nu håret är för långt. Lockarna går åt sitt håll och jag får nervsamman brott.

Kanske blir det bio med vi får se.

Ni får alla ha en fortsatt trevlig kväll.

gun



Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards