anthilias

Alla inlägg under februari 2014

Av Gun - 27 februari 2014 18:56

Jaha, nu igen har det hänt!!! Min externa hårddisk fungera inte igen. Det var inte länge sedan jag fick köpa en ny

för förra pajade.

Om de inte kommer åt det som finns  där... ja då gråter jag blod!!! Då är allt borta

jag har inte sparat på fler ställen.

Men nu får jag allt ha två externa hårddiskar för bägge går väll inte sönder samtidigt eller?!?

Nu har jag inte ens ett script att skriva i:). Skulle lägga in en bild som jag gjort

i gårkväll i ett script och skicka iväg. Men jag kom aldrig in i hårddisken efter jag sparat bilden i

scriptet.  Har tagit förvana att inte spara på datorn då det tar så mycket plats.

Men vet i katten om det inte blir att spara här också.

Har bakat lite i dag eftersom jag slutade tidigt bla spets kaka:).

Önskar er alla en trevlig kväll.

Kram gun


Av Gun - 25 februari 2014 19:15

Vet inte hur många gånger jag har anslutit mig till internet nu i kväll!!!

Snart ger jag upp.... åker bara ut. Begriper inte vad det är.

Telias mobila bredband bara tjurar. Nu när jag gjorde räkningarna

vet jag inte hur många gånger jag fick ansluta mig. Irriterande och frustrerande.

Men räkningarna blev till slut gjorda och jag lite fattigare:). Igår blev det som jag skrev

en lång dag och jag var jätte trött när jag kom hem.

Vädret har varit lite tråkigt idag mulet och blåsigt.

Men man märker hela tiden att vi nu går mot ljusare tider. Härligt!!

Tänker sluta med några bilder som jag tog i helgen,


 Inloppet till Solstadström, vackert eller hur? Här satt jag och njöt

på bryggan med min fikakorg.

Tog en bild ut över fjärden.

     

Tänkte visa er hur det kan se ut när man har haft besök av vildsvinen....

Hur får man en gräsmatta igen efter deras framfart???

 

Solstadström delas av ån, ena sidan tillhör Oskarshamn den andra Västervik.

 

Mitt i ån står denna staty gjord av Sällberg. Han bodde här i byn och var frisör.

Han gjorde många statyer i sin dar. Ser ni vem det är?

Jo våran konung som ung.

Önskar er alla en trevlig tisdagskväll.

(fick låna rosen av Bridget)


Kram gun   

Av Gun - 23 februari 2014 09:31

Vaknade även idag till en solig morgon.... Tänk nu har vi haft 7 dagar på raken med pluss grader

och då har våren kommit enligt metrologen!!!!

Tänk våååår!!!!! Vad glad jag är....

Nu när man går ut och tittar i trädgården och ser allt man vill göra ja vill lova

att det kliar i fingrarna:). Men än är det förtidigt.

Ska sätta upp min tvättvinda så jag kan börja hänga ut tvätten igen. Tänk, nytvättad tvätt

som hängt ute vad gott det luktar!!

Tänkte  sätta till en bulldeg efter jag har skrivit här som ska få stå nästan hela dagen och jäsa.

Blir så goda gifflar.  Mums!!

Varför går helgerna så fort!?! I morgon ska jag åter till jobbet och då blir det en lååååång dag!!

Börjar kl 07.00 och slutar kl 16.00 sedan får jag vänta till 17.30 då vi börjar vår APT (arbetsplatsträff).

Under vänte tiden får jag åka upp till Toyota och betala räkningen på bilen som jag fick lämna in i måndags.

När jag åkte hem förr förra fredagen så började det att låta (då menar jag låta) när jag skulle bromsa.

På mådags morgonen ringde jag till Toyota och berättade vad som hänt. Växellådan sa de!!!!!!!!!! Trodde att hjärtat skulle stanna, jag fick köra om det inte lät annars bogsering.  Kunde tack och lov köra själv men jag hade med mig en bil som skulle bogsera om det inte gick. Felet var att ena bromsen var slut och det var metall mot metall.

Skönt, för det blir bra mycket billigare.

Nu ska jag sätta fart. Önskar er alla en trevlig söndag.

Kram gun


Av Gun - 19 februari 2014 20:15

   Idag har det regnat nästan hela dagen..... och vi som  hade  bestämt att åka till Kulbacken med barnen.

Typiskt att det ska regna när vi har sportlov här. Men vi åkte iväg på äventyret.

Bilderna som jag visar här nedanför visar inte några av de barn som finns på min förskola!

  

Tyckte att det var så fint att det stod Kulbacken här så jag kunde inte låta bli

att ta en bild:).

  När vi kom så var vi själva... Tala om service! Vi fick vara med om mycket

utan konkurrens av andra barn. Här matar vi fåglarna ( personal från museum).

  Regnade  ganska så bra i början.


  Vi tittade även på båtarna.

  Inne var vi och såg en teater om ålen Pål och tittade på ett gammalt skepp.


  Vi avslutade dagen med att grilla korv.

  Även jag är hungrig:)...

  Unos torn, men idag gick vi inte upp där.

Några bilder tagna ut över staden. Disigt var det så bilderna blev som de blev.

       

Med andra ord har jag/vi haft en spännande dag och jag kan tala om att nu är jag trött:).

Blir att krypa ner tidigt i sängen i kväll.

Kram gun

Av Gun - 16 februari 2014 15:18


                                                  

      

Idag har solen varit framme här. Härligt!!! Jag packade en ryggsäck med kaffe

och bullar och sedan ut på en härlig promenad.  

Gick ner till Solstadström för att gå runt där (bor strax utanför). Solstadström delas av en å

så ena sidan tillhör Oskarshamn och den andra Västervik.

Gick över spången till Oskarshamns delen för att promenera runt där.

Då såg jag till min fasa hur vildsvinen har bökat upp trädgårdarna där! Då talar vi om tomter.....

Undrar hur de ska få en gräsmatta där, det är totalt förstört. Sorgligt. Fattar inte varför Wirum inte skjuter

av vildsvinen. Ägarna måste vara ilskna... ja jag hade varit hysterisk av ilska om jag hade vaknat upp och sett

gräsmattan totalt uppbökad. Fort går det med.

När vi gick där och tittade på eländet så vad får jag se .. jo årets första snödroppar!!!! Nu står

några i ett litet glas på köksbordet och tänk så glad man blir när man ser dem:).

För snart, snart är våren här.

Har fått frågan om spetskakan och tala om att den var poppulär på jobbet.

Fanns bara en liten bit kvar när jag åkte hem och den fick  min kompis. Hon gjorde ett veto på

att damerna på mitt jobb var för glada i kaffebrödet. Men här får ni receptet ni som vill baka.

Spetskaka,

Gör en vanlig sockerkakesmet, men lägg på 25 g fett i smeten.

Grädda 30- 35 min i 175 grader,

Blanda samman ingredienserna till glasyren

2 msk margarin eller smör,

1 dl socker,

2 msk grädde.

Bred den på den färdiggräddade kakan. Sätt in den på nytt i ugnen tills glasyren

bildet ett spetsmönster och fått färg.

Inte alls svår att göra.

Kramen från ett vårligt småland.

gun

Av Gun - 13 februari 2014 21:06

Inte blev det några fynd på någon loppis:)....

Det vara bara kul att åka runt och titta som

avslutades med en fika.

I morgon är det Alla Hjärtans Dag! Har bakat en spetskaka

som jag tänkte ta med mig till jobbet och bjuda på.

Det är ju trotts allt fredag.

Önskar er alla en trevlig helg.

Kram gun

Av Gun - 12 februari 2014 20:52

Onsdagkväll och redan har halva veckan försvunnit! Bara två dagar kvar och sedan helg. Härligt!

Ute är det härligt väder... fast det är synd om barnen som har sportlov i nästa vecka.

Finns nu knappt ingen snö kvar så sportlovsaktiviteterna blir nog begränsade.

Men visst det kan komma mer snö än för det är ju trotts allt bara mitten av februari.

Ikväll lär det bli tidigt i säng för jag öppnar i morgon och eftersom jag slutar

tidigt tänkte jag kanske ta

mig en sväng runt loppisarna. Var ett tag sedan jag gjorde det.

Kanske kan man hitta något fynd:).

God natt och kram

gun

Av Gun - 10 februari 2014 19:22

Har hållit diet efter det jag varit sjuk. Ätit mild mat lite men ofta.

Vad tror ni vi fick till lunch idag i skolmatsalen???

Jo kroppkakor!!!!! Resten kan ni bara tänka er hur min mage har mått....

Inte kunde jag åka hem när jag slutade tidigt utan det var bara att åka vidare till IT- mötet.

Tur var väll det att jag åkte dit. För där gick vi igenom hur vi ska  öppna konton till de nya paddorna

som vi ska få till alla förskolor. (paddor= Ipaid).  Fullmatad blev man där med.

Fika bjöds vi på under tiden vi visades hur kontot skulle läggas upp. Jag tänkte min stackars mage kanske

blir lugnare av en bulle:).... Inte hjälpte det.

Bilen gick hem på en gång efter jag slutade där och nu har jag bara druckit te och en knäckemacka

och det tycks hjälpa.

Ikväll ska jag se tjockare än vatten nu vid klockan 21.00 Sedan blir det sängen.

Hoppas ni alla har haft en trevlig  måndag.

Kram gun



Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards