anthilias

Alla inlägg under oktober 2015

Av Gun - 30 oktober 2015 19:27

Veckan gick som vanligt fort... Motade nog Olle i grinden, kände mig inte

100% måndag och tisdag men sedan var jag ok igen.

Vädret är ovanlig varmt här och skönt är det.

Men phu vad löv som fallt igen blir söndagens jobb.

I helgen har vi både Alla Helgons helg och Halloween.

Det sistnämnda blir lite svårt för mig när det sammanfaller på Alla Helgons helgen.

Kanske är jag gammal där och det får jag väll vara!

Har varit vid min kyrka och satt ljus på gravarna.

 

Mörkt men ljusen börjar brinna så fint.

Rofyllt.


Har pysslat lite här hemma nu i kväll sedan jag kom hem.

Har bakat en Pinoccio tårta som ska ätas i morgon.

Ska även förbereda pajer tills i morgon.

Så det blir allt lite pyssel i kväll.

Önskar er alla en trevlig helg.

Kram tills vi hörs igen

gun



Av Gun - 25 oktober 2015 19:26

Veckan har gått i rasande fart som vanligt.

Har inte hunnit att sitta vid datorn utan annat har varit viktigare.

Igår var jag inne i stan och då togs en sväng över till Mio möbler

för jag har pratat om att jag vill ha en smal hög byra i hallen.

Byrån får max vara 57 cm bred och det är inte lätt att hitta.

(Har varit ute på blocket m m men är det inte fantasipriser så är det inte

i bra skick eller för långt bort)!

Men där fanns en byrå som har fastnat i mitt huvud allt stämmer med bredd och flera

lådor.... nu var det inte bara det som fastnade i mitt huvud utan

en ny soffa! Kan inte sluta att tänka på den:). Ska åka förbi i morgon och be om tygprover

på färgerna så får vi se vad som händer.

Hösten gör sig allt mer påmind här. Har krattat eklöv som bara den idag.

Mer är att väntas för det finns nog lika mycket kvar på träden:).

Men först så tog vi en sväng med bilen och en fikakorg och landade i Mörtfors.

Lagom långt att åka för en fika och en snabbpromenad innan lövkrattningen.

 

Gott med kaffe och nybakade bullar som jag bakade igår kväll.

 

Ån rinner så vackert igenom byn som nu är höstlik.

 

Även den är tagen efter ån.

Idag var det att dra tillbaka klockan en timme... och nu är det kolmörkt här!!

Trist jag tycker allt att vi kunde ha sommartid året om.

Just nu känner jag mig lite ruggig, f rusen och min näsa börjar rinna!!

Har inte ont i halsen men jag fattar att en förskylning är på gång.

Får bli en kopp hett te nu till tv:n.

Önskar en alla en trevlig vecka.

Kram gun 



Av Gun - 18 oktober 2015 19:50

Trött efter en dag utomhus med höststädning!

Envis som jag är så skulle jag bara plocka ner min paviljong...

Med stegen och trädgårdsbordet som hjälp så fick jag ner allt.

Vilket jobb!!!

Mitt trädgårdsbord har nu fått gjort sitt efter alla år och

det ska nu få åka till tippen. Köpte det på 80-talet, tala

om kvalitet.

Plockade troligen in åters sista blommor

 

som står så fint på köksbordet.

Bakade även en ny äppelkaka idag och den var god:).

 

Alltid kul med nya recept. Datorn strulade nu när jag startade upp den.

Vet inte vad som for i den men fick upp att jag inte hade något datorkydd?!?

Sedan skulle jag starta om den... och det slutade med att jag fick stänga ner den och börja om från början.

Nu tycks det fungera.

Ikväll är det Bron och den vill jag inte missa. Spännande!!

Besöker er kanske i kväll annars i morgon.

Kram gun

Av Gun - 15 oktober 2015 21:20

Tiden har bara rusat fram den här veckan.

I måndags blev det en lång dag.... jag öppnade och fick vara kvar eftersom vi hade APT på kvällen.

Jag var inte hemma före klockan 20.00 och

hela tisdagen var vikt för utbildning.

Blir låååång dag när man inte är van att sitta still och lyssna på föreläsning.

I morse när jag skulle till jobbet så fick jag för första gången nu i höst skrapa bilrutan!

Vi hade -2 grader ingen halka på vägen som tur var.

Men fy vad kyligt det kändes och jag borde ha anat för pumpen gick ovanligt mycke i natt.

Men inte hade jag en tanke på det:).

I måndags morse när jag kom till jobbet fanns denna fina blomgrupp till mig och tårta...

 

Blev så fint på mitt bord i vardagsrummet.

I eftermiddag har jag plockat in min afrikas blå lilja och ska fortsätta i helgen att

städa bort blommor m m.

Har även bakat en tårta som ska med till jobbet.

Säger inte vilken för "Anne-Marie" kan vara härute och läsa:):).....

Önskar er alla en trevlig helg.

Kram gun

Av Gun - 11 oktober 2015 19:49

Nu har jag landat i tv- soffan med en kopp te.

Har varit en sväng till Visby. Åkte i torsdagskväll och kom hem nu för några timmar sedan.

Vädret har varit härligt där ute.

    

Så här kan det se ut i ringmuren.

    

Gatorna är smala och husen ligget tätt.

    

En bild på muren igen. Tänk om den kunde tala....

Man ser verklign tidens tand där.

Nu ligger åter en ny arbetsvecka framför oss.

Hoppas på fint väder men just nu regnar det här och i onsdags fick jag

sätta på värmen för i år. För nu började det bli svalt inomhus.

Besöker er i kväll eller morgon.

Kram gun

Av Gun - 7 oktober 2015 18:54

I gårkväll blev en kollega och jag utbjudna av resterande jobbarkompisar.

En trevlig kväll som avnjöjts på Guldkant. Jättegod mat....

Jag åt västkustflundra. Så gott det bara smälte i munnen.

Äter hellre fisk än kött. Kameran förblev hemma den här gången:).

Jag har lite svårt att äta så god mat sent på kvällen. Är inte van vid det

för jag äter alltid lättare rätter på kvällen.  Så jag har inte sovit något vidare i natt.

Men det gör inget för kvällen var super trevlig!

Tack Kära kollegor för en fin kväll.

Idag har vi onsdag och det betyder hel utedag med matlagning.

Så man har som vanligt luktat gott:).. Rökt böckling!!

Det blir alltid samma frågor strax efter vi ätit vårat mellan mål

när ska vi äta maten??? Barnen sitter som små ljus när vi tänder elden och

sedan sitter de bara och filosoferar och tittar in i brasan.

Jag tror att det är rogivande för dem.

Äter gör de som jag vet inte vad:)...

Nu när jag kom hem så tog jag in alla trädgårdsmöbler.

Tråkigt men det är daggs nu och det känner jag i min rygg nu.

Fattar inte men det känns som att det kan låsa sig vilken sekund som helst.

Har så ont i ländryggen!!!!!!!!!!!

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe och bara ta det lugnt.

Kram gun


Av Gun - 4 oktober 2015 21:04

I fredagskväll var det Mordgåtan på Panget i kära Mörtfors.

Jätte kul och trevligt var det där. Maten var toppen god.

 

Mörkret hade börjat falla över Panget när vi kom dit.

 

Vackert dukat såg så inbjudande ut när man kom in.

     

Här ser vi dom som spelade. Duktiga som bara den och spännande.

  Här ser vi den ena tjejen som har Panget. Helena heter hon och Malin lyckades jag inte

fånga den här gången.

 

Mörkret gjorde sitt till:).

Idag tog vi upp båten och som vanligt kommer kära "T" och hjälper en.

 

Här kommer han roendes.

Man både ser och känner att hösten är här...

     

Avslutar med två fina bilder från bryggan.

Nu ska jag fortsätta och se på Bron.

Besöker er gör  i morgon.

Kramen gun



Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards