anthilias

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2023

Fullt upp......

Av Gun - 2 augusti 2023 12:20

Dagarna far fram här tycker jag. Slutade jobbet i slutet av april och varit ledig sedan dess. Men vart tiden 

tar vägen begriper jag inte:)...

Men det har varit fullt upp... först studenten (där jag hade fått i önskan från studenten att göra hans tårta) och sedan 80-års kalas på Söderköpingsbrunn och till helgen

blir det bröllop med dop för min yngsta son och mitt barnbarn. Så roligt och nu börjar tårtnerverna vakna till liv! Jag ska göra bröllopstårta och doptårta. I mitt huvud har jag redan en bild hur tårtorna ska se ut. 

Kvällen före midsommaraftonen hade jag tänkt komma i säng tidigt för en gång skull och skulle bara se ett program på tv:n. Det var varmt och kvalmigt så jag satt på ac under tiden på min luft/värmepump. Efter ca 1 1/2 timma skulle jag gå till köket och fick en smärre chock när jag går över golvet och blir blöt om fötterna!!

Det visar sig att nya pumpen som installerades i december-22 hade inte montören satt slangen korrekt til ac ....

Inte alls kul med allt det medför med skador på golv och väggar. Så en stor del av sommaren har jag bott i renoverings kaos:). Nu håller jag på att flytta tillbaka mina saker men allt tar tid.

     

Lite av mitt sommar kaos.... och inte kom jag i säng tidigt den kvällen. Det var att få fram badlakan att försöka stoppa upp så gott det gick vattnet och bara få bort en gammal tung ekbuffe full med porslin i tog sin tid.  

Nu regnar det här och magen knorrar så det är dags för lite lunch.

Kram gun



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gun - 15 juni 2023 15:32

Sedan jag gick i pension sista april har det varit sol och varmt hela tiden.... men nu behöver vi regn!  Tänk om vi skulle få bränder nu..... törs inte tänka på det. Än så länge känns det som semester har nog inte riktigt fattat än att jag kan be...

Av Gun - 11 maj 2023 13:13

Ja, mycket har hänt sedan jag var här ute.. Jag har äntligen fått en diagnos på skadan som de orsakade mig när jag fick min tredje covid spruta. Sirva i samband med vaccination. Så nu får jag se vad som händer... Men det är inte kul att ständigt ha...

Av Gun - 3 november 2022 15:03

Men bloggen har fått stå tillbaka när jag fått kämpa med min arm.. Jag fick min tredje spruta av covid vaccination i december -21 och något gick galet.... det gjorde fruktansvärt ont och blödde det kändes som en metallsmärta och jag skrek i hög...

Av Gun - 6 februari 2022 11:17

Idag har vi en härlig sol som skiner här och ute i trädgården tittar mina snödroppar upp     Mina inlägg här har lyst med sin frånvaro och det finns en anledning till det. Har fått problem med min höger arm med  ständig värk och har nu fått t...

Av Gun - 24 december 2021 14:41


Önskar er alla en riktigt Go Jul??

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards