anthilias

Alla inlägg under april 2012

Av Gun - 30 april 2012 15:54

                   önskar jag er alla.

Kram gun

Av Gun - 29 april 2012 19:48

Onsdag kväll var sist jag skrev. Torsdag hade jag utbildning som jag skrev om. Det handlade
om dokumentation. Jätte bra!!! Det var en pedagogiska från Äppelviken i Bromma
som föreläste. Mycket matnyttigt och många tipps och idéer fick vi. Vi hade
föreläsning till kl 12.00 sedan lunch och grupparbeter. Men jag var bara kvar
fram till lunchen sedan styrdes bilen mot Falkenberg.


Resan gick bra inga missöden förutom regnigt väder. Fredagen var vi en sväng till Varberg. En stad
som inte gör så stora intryck på mig. Tänkte gå ner till festningen men tiden
räckte inte till.( Tänk att en av mina förfäder stred där mot danskarna där. Han insåg
att striden inte gick att vinna så han drog tillbaka sina mannar. Det höll på
att kosta honom livet. Han blev kallad till Västerås och kungen omvandlade
straffet till livstids förvisning till gården som han bodde på).  


Resten av tiden spenderades i Falkenberg. Gick i mina favorit affärer och givetvis så
blev det en påse med hem. Stålbom fick också ett besök. Ett jätte mysigt café. På
kvällen kom grillen fram och det var mästerkockar som grillade. Mums så gott!! Som
alltid när man har trevligt går tiden fort och idag söndag styrde vi mot
ostkusten. Resan gick bra hem men det känns segt allra helst över höglandet.

Tack kära Fia för en trevlig helg. Hoppas ”bulan” mår fint.


Önskar er alla en trevlig Valborg här ute. I morgon jobbar jag igen.

Kram gun


Av Gun - 25 april 2012 21:36

Idag har vi haft en mulen förmiddag och en regnig eftermiddag. Inte alls kul man har känt
sig ruggig och frusen. Idag såg vi att björken slagit ut sina fina blad!!! Visst är våren här då???

 Nu är jag färdig med mina utvecklingssamtal… jippi!!!!


Det är jobbigt att man hela tiden måste tänka sig för så jag inte lyfter med högra
handen. Tur i oturen så är jag vänsterhänt. Äter medicin så jag hoppas värken
ska klinga av, åtminstone lite. Men det surrar i fingrarna än. Läskigt.


I morgon har vi utbildning hela dagen. Det kommer att handla om dokumentation. Ja det kommer
väll i vanlig mening bli ett evinnerligt kasande på stolen för min del. Tycker det
är jobbigt att sitta en hel dag man är inte van.

Kommer inte ha tid att sitta här ute på ett par dagar. Så jag önskar er alla en trevlig
helg.

Kram gun



Av Gun - 24 april 2012 22:15

I natt sov jag som en stock….. oj vad skönt! Kom till jobbet som en pigg lärka. Idag var
vi bara två i tjänst på min avdelning den tredje blev sjuk. Men det gick bra
ändå.

Hade tid hos ortopeden idag. Nu vet jag vad det är som gjort att jag har så ont i min arm. Finns
tre nerver i armen och givetvis är det den minsta och den som är svårast att få
bra som jag får ont av. Inga lyft??? Lyckat med mitt jobb. När jag får som
ondast får jag ta medicin. Ska avvakta fram till september och har jag lika ont
fortfarande så får jag höra av mig så får vi ta en ny diskussion. Hoppas bara
att det ska gå över.

Ska strax krypa i säng och i morgon börjar jag tidigt.

God natt från mig

Kram gun

Av Gun - 23 april 2012 16:54

Sitter på jobbet nu och väntar att klockan ska bli 17.30 Då har vi vårat möte. Känns att det är en lång dag… sov inget vidare i natt. Varför vet jag inte kan bli så ibland att jag bara ligger och snurrar. Har nu haft ett utvecklingssamtal och det gick bra.

I morse när jag åkte in till jobbet så sa de på radion att vi kan få åska idag och jag som har både den trådlösa telefonen och antenn till tv:n i. Ja då är det daggs att börja tänka på det nu igen. Åskan slår gärna ner där jag bor och givetvis i min del av huset. Tur att jag har en sån där som slår ifrån. Den har slagit ifrån ett par ggr.

Annars har det inget hänt här.

Ni får ha en fortsatt trevlig dag.

Kram gun

Av Gun - 22 april 2012 22:12

Idag har det inte hänt så mycket. Vädret si och så…. När jag var och handlade i Oskarshamn
så sken solen där! Men inte här, orättvist. Har även dammsugit bilen. Var välbehövligt
kan jag säga. Usch vad grus det var. Men nu är den fin igen. Hoppas att Toyota
hör av sig nu i veckan. Ska byta framrutan har en spricka rakt över hela rutan.
Irriterande när jag kör för jag har den rakt i mitt synfält. Undrar vad Folksam
ska säga nu?? Det är inte första gången som jag får byta rutan. Vet inte om det
är tre eller fyra ggr som jag gjort det. Blir lätt så när man pendlar.


I morgon blir en lång dag. Börjar tidigt så egentligen ska jag sluta tidigt men vi har
APT på kvällen och det är inte lönt att åka i mellan. Har lagt in ett utvecklingssamtal.
Så sedan har jag bara två kvar. Ska även uträtta lite bäst att passa på.

Nu snart ska jag krypa i säng. Önskar er alla en trevlig kväll/vecka.

Kram gun

Av Gun - 21 april 2012 11:56

Kom hem sent
igår därför inget inlägg. Klockan var närmare 23.30 när jag var hemma. I går
var det en tråkig dag, vaknade till snöblandat regn i April månad….. månaden
har bara försvunnit i ett nafs. Beror det på det dåliga vädret som vi haft
tro??

Ni har jag årets första rabarberpaj i ugnen… börjar lukta ljuvligt. Vattnas i munnen :). Blir
gott till fikat idag.

Har suttit och skrivit ihop protokollet från vårt möte i samfälligheten som vi hade i
förra helgen. Usch ja onödigt måste tycker jag.

Nu skiner solen ute!!!!! Tänk om vi kan få en underbar lördag trotts allt.

Önskar er alla en trevlig helg.

Kram gun

Av Gun - 19 april 2012 22:06

Idag har det
inte hänt så mycket. Varit på jobbet som vanligt. Vädret har varit trist
regndropparna har kommit lite då och då. Kyligt har det varit med. I morgon är
det åter fredag fattar inte vart dagarna tar vägen.

Önskar er alla en trevlig helg.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards