anthilias

Alla inlägg under januari 2013

Av Gun - 31 januari 2013 19:43

Vad fort tiden går och nu är det redan kväll. Tittar på 2:an det är den turkiska serien som jag inte får någon sammanhang av. Det hoppar så dant både i nutid och dåtid. Helt obegripligt tycker jag.

Maginfluensan går som en löpeld på jobbet. Bara inte jag får det.

Vädret har varit härligt och solen har tittat fram en stund idag.

Men nu till kvällen ska det bli kyligare enligt metrologerna, en klass ett varning är det utfärdat för halka.

Nu ska jag sätta på kaffe för jag är så kaffesugen.

Ni får ha det så gott  i kväll.

Kram gun

Av Gun - 30 januari 2013 21:38

Tänk er plusgrader när man vaknar tidigt och åker till jobbet. Vad glad man blir och jag får känslan av att snart är våren här.

Gumman tö har verkligen inte liggat på latsidan, oj vad hon slaskar... Men nu i kväll när jag åkte hem så var det 5 plusgrader och iskana på vägarna! Det var många som inte hade upptäckt att vägen var såphal. De sista dagarna

när jag åkt hem från jobbet i skymningen har det stått rådjur på vägen. Har funderat varför i hela friden står de på vägen men sen kom jag på att de är väll uppe på vägen och äter saltet. Otäckt, man är inte beredd på det.

Hörde att i helgen ska kung bore blåsa ner kyla igen.... jobbigt med ena stunden plusgrader och i nästa stund kallt.

Känner mig redan trött och funderar på att gå och sova. Det är en arbetsdag i morgon igen.

Kram gun

Av Gun - 29 januari 2013 19:43

Varför är det fortfarande så mörkt på kvällarna. Är så less på mörkret.

Nu vill jag ha vår!

Även idag har vi förärats med plusgrader och nu när jag körde hem började det regna.

Känns skönt att snön minskar men i morgon kan det vara såphala vägar.

Annars har det inte hänt något, tycker att den ena dagen är den andra lik. Lite enformigt.

Kanske känner ni lika dant?? Eller är jag kanske lite rastlös utav mig... jag vet inte.

Väntar med spänning på svar från Gunnar (Annas son). Mina frågetecken börjar rätas ut.

Nu ska jag slappa i soffan.

Kram gun

Av Gun - 28 januari 2013 20:09

Kom hem sent från jobbet. Klockan gick jätte fort när vi satt och pratade.

Har inte blivit så mycket gjort här hemma känner mig trött.

Fick lite ångest Ruth när du skrev om jag inget köpte.... jag förtränger det:).

Jo då visakortet dansade!!! Lite väl mycket kan jag säga det gick i galopp med andra ord.

Vad handlade jag då...

en ny mobil och det var välbehövligt min gamla var av hedenhös och låser sig bara.

En skinnjacka på rean. Nödvändigt?? Nja vet inte det.

Ett vitt linne från rose bad/mq även det reades.

Sedan lite små saker...

Så du Ruth jag handlade trotts allt:).

Nej nu vill jag glömma det. Det tänker jag på en annan dag.

Vilket härligt väder vi haft idag +4 grader och nu +1 grad. HÄRLIGT!!! Jag bara njuter det är så skönt ute.

Nu ska jag slappa lite innan det blir sängen.

Önskar er en härlig vecka.

Kram gun


Av Gun - 27 januari 2013 15:19

Det är ett par dagar sedan jag var här.

I tordagskväll var mina arbetskompisar här och vi hade en trevlig kväll. Köket vart godkänt:).

Vi åt tacos och pratade en hel del.

I fredags var jag ledig och åkte iväg till Linköping och jag kom hem sent igår kväll. På fredagmorgonen var det - 22 grader. Livrädd att inte bilen ville starta... men det gjorde den.

Hade ett trevligt dygn i Linköping. Gick i affärer, var ute till Ikea en sväng och åt gott gjorde jag med.

Idag har jag bara tagit det lugnt. Inte har det blivit gjort så mycket. Har svarat på Gunnars mail (Annas son).

Nu har vi inte längre så kallt här och glad är jag:). Har fnykit lite snö här men vad gör det när man slipper kylan.

Ni får ha en fortsatt trevlig dag.

Kram gun

Av Gun - 23 januari 2013 20:01

Som vanligt var det kallt i morse, men bilen startade som tur var. Vi hade -12 grader

och nu är det -14 så det blir en kall natt igen.

Fy för kylan.

När jag åkte in till jobbet i ottan (för mig) så sprang ett rådjur över vägen bara någonn meter framför bilen.

Vi har ganska mycket vilt här. Kom till strax efter hyttan uppe i backen stod en bil med varningsblinkers på.

Bilen stod verkligen illa till från alla håll. Av bara en reflex slog jag på helljuset som tur var och mitt i min körbana låg ett stort däck!!! Det hade jag kört på annars för det syntes inte i mörkret med bara halvljusen på.

Trodde i min enfald att det var bilen som hade tappat däcket men så var det inte. En lastbil hade tappat däcket och däcket träffade bilen som låg efter och blev förstörd. Därför stod bilen där. Precis när jag hade passerat mötte jag flera långtradera i full fart. Blinkade med ljuset så de saktade ner för annars vet i katten hur det hade gått med billisten. Nu på eftermiddagen när jag skulle åka hem efter It- mötet hade det hänt en ny olycka nästan på samma ställe med två långtradare och en personbil inblandad. Är jätte halt på vägen!

Föresten en varning...... i kväll/natt kommer det ut ett utskick om att man ska uppgradera till Java 11. Klicka inte på det!!!!! Falskt och det är fullt med virus i berättade de på It- mötet.

Har nu försökt att förbereda så mycket som det bara går för mina gäster som kommer i morgon kväll. Jag jobbar till kl 16.00 och de kommer till ca 18.00 Jag har inte så lång tid på mig.

Nu ska jag fortsätta och fixa lite till.

Kram gun




Av Gun - 22 januari 2013 21:25

Kallt i kväll igen... Är så trött på kylan nu! Idag har det varit härligt ute och vi har åkt pulka med barnen på jobbet.

Men nu vill jag inte vara ute - 15 har vi nu och jag undrar vad det kommer att bli som lägst i natt?

Lite orolig är jag allt (bilen är i min tanke). Jag ska öppna i morgon igen och givetvis klockan 06.00 blir det.

I morgon blir det ingen tidig hemfärd jag har It-möte efter jobbet.

Nu när jag öppnade min mail för att kolla om jag hade fått någon post, så gissa om jag blev snopen men glad!!

Jag har fått ett mail från Annas son Gunnar. Har svarat och ställt nya frågor till honom. Jag kommer att skriva

här ute när jag har fått svaren på mina frågor.

God natt och sov så gott. Det ska jag göra hoppas jag.

Kram gun

Av Gun - 21 januari 2013 19:41

Ja det var det i morse när klockan ringde! Tyckte att jag inte hade sovit något alls.

Vägen var såphal när jag körde in till stan. Första bilen körde 50 km och det var allt att ta i. Blev köer.

Kunde köra om vid hyttan där påfarten från Ankarsrum/Vimmerby kommer på e 22:an.

Lika dant var det när jag körde hem. Hala vägar ingen sandning eller saltning. Dåligt!

Var och handlade till damernas besök här på torsdag. Blir tacos.

Har frusit hela dagen och även nu i kväll. Inte är det kallt här men det beror väll på att jag gick upp så tidigt.

Ska slappa nu framför tv:n.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards