anthilias

Alla inlägg under december 2011

Av Gun - 31 december 2011 09:35

Ett Gott Nytt År.

Kram gun

Av Gun - 29 december 2011 17:44

Nu blåser det verkligen rejält här… Började framåt eftermiddagen och bara ökar gör det.
Undrar om elen kommer att försvinna. Bilen krängde ordentligt nu när jag åkte
hem. Ibland var det otäckt vad bilen kastade. Som tur var så var det få bilar
nu när jag åkte hem. Har varit grått och trist hela dagen.


Tänk att det är sista torsdagen på detta år. Vart har året tagit vägen? Fattar inte nyss var
det sommar och nu är det nyår i övermorgon.  Kommer att fira det här hemma med goda vänner.

 God mat och något gott vin till. Bara vi inte har strömavbrott… då kan det bli lite problem.


Har gått bra att jobba de här dagarna. Fasade för det. Har ju som vanligt lagt om dygnet när
jag är ledig. Uppe sent om kvällarna och få sova lite längre. Det är ju aldrig
fel tycker jag då. Men sen när jag ska upp första dagen…. Tänk er själva.


Nu ska jag fixa lite… dammsuga upp lite granbarr. Tänk i år är jag inte less på min
julgran. Det brukar jag vara varje år vid det här laget…. Efter nyår har den alltid åkt ut. Me så
känns det inte ännu. Får se när jag känner för att kasta ut den.


Klädde om mina köksstolar igår. Har hemvävda kökshanddukar som jag  fått av min mormor.

 Klädde stolarna med det. Vart jätte fint. Nöjd som bara den.

Kram gun

Av Gun - 27 december 2011 09:42

Morgon är väll lite att ta i. Har varit uppe ett tag. Tog en extra dag  ledig.

Hu vad det blåser här…. Riktigt ordentligt.
Både i förgårdsnatt och i natt har det blåst. Man bara ligger där och tänker
kommer taket att stanna kvar?? Blåser gör det nu med.


Ute är det som vår. Julaftonen hade vi 8+ inte klokt så härligt. Med tanke på förra julen
när det var rejält med snö och massor av minusgrader. Igår hade vi 10+ ute…


Julhelgen gick fort i år tycker jag. Sönerna var hemma och den enes tjej. Men det är väll
alltid så att när man har trevligt går det extra fort. Även min bror och hans
särbo var här på julaftonen.


Idag tänkte jag åka in en sväng och kolla på rean. Om det ramlar ner något fynd i min väska
återstår att se.

Hoppas ni
alla har haft en trevlig jul.

Kram gun

Av Gun - 22 december 2011 21:13

Ja även hos mig har nu julefriden infunnit sig. Skinkan ugnsbaka just nu och det luktar så
gott!! Är ledig i morgon. Så i kväll blir det lite av en uppe sittarkväll.
Finns några måsten i morgon som jag ska göra.


I morse var det -7 grader när jag åkte till jobbet. Hu vad kallt. Men nu är det kring
nollan. Ja vi ska få en grön jul med många plus grader. Klagar inte. Med tanke
på hur det var här för ett år sedan.

I morgon kommer sönerna hem. På julaftonen kommer även min bror med sambo.  Ska bli trevligt, det är alltid kul när vi är samlade allihop.

Önskar er
alla en

God Jul.

Kram gun


Av Gun - 21 december 2011 18:45

Har jag hållit på efter jag kommit hem från jobbet. Ja nu är granen klädd… lyser så
vackert här i vardagsrummet. Sillen inlagd, köttbullarna ligger stekta i
frysen. Ja, jag är rätt nöjd. Tycker att jag hunnit mycket… även julklapparna
är klara. Visst det är lite kvar, men det tar jag vart efter.


Vädret blir man inte riktigt klok på. Ena minuten snöar det och efter ett tag regnar det.
Men idag har vi åkt på stjärtlappar på den lilla snö som fanns…. 1- 2 cm.
Barnen hade kul.

Jobbar in i det sista slutar sent. Kanske inte vad man hade önskat sig. Men det får gå.

Vill önska alla här ute…..

En riktig
God Jul

Kram gun

  


Av Gun - 18 december 2011 20:37

För din varning…. Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när jag läste ditt inlägg! Hade
själv lånat stjärnorna och ramen från en tjej. Trodde det var helt ok. Men det
visade sig att så var inte fallet. Så nu har jag gjort om den. Lite snabbt men
det får duga.

Det har snöat blötsnö här hela helgen. Men tack och lov fastnar inget. Men jag såg att
det hade frusit på bilrutan…. Så det blir nog halt på vägen i morgon bitti.


Nu har jag bakat färdigt och mitt julgodis står färdigt i kylen. Mums…. Är en godas luns.
I morgon ska jag köpa granen och den kommer nog in också. Ja sen är det jul
även i den här stugan.

Nu ska jag göra lite till…

Önskar er
alla en trevlig 4:e advent.

Kram gun

Av Gun - 16 december 2011 19:27

Grått, regnigt och mörkt har det varit idag. Man saknade ljuset ute. När jag åkte in
till jobbet så mötte jag saltbilarna, fast det regnade och var 3 grader varmt.
Så varnades på radion om halka.

Ja på jobbet har vi fått kräksjukan… många barn har fått det och en av personalen. Alltid
kommer det till jul, slår aldrig fel. Bara att hoppas att man klarar sig.

Tänk det är redan 4:e advent på söndag. Vart har veckorna tagit vägen? Tiden bara rusar
fram. Om en vecka är det jul.

Ska fortsätta att baka lite. Önskar alla en trevlig helg och 4:e advent.

Kram gun


Av Gun - 13 december 2011 20:11

har vi firat idag. Först gick vi upp till skolan och såg Luciatåget.  Jätte duktiga var de.

 Det var barnen som gick i 3:an som höll i firandet.

 Det var extra kul för oss, för det var vårt första gäng som vi hade när vi startade vår avdelning.

Nu går de i trean och är stora.


När vi kom tillbaka var det att dressa om och nu skulle vi fira för små barnen på de andra
avdelningarna. Barnen är grymt duktiga på sångerna. I morgon kväll ska vi lussa för
föräldrar, mor- far föräldrar utomhus som vi alltid är. Sedan grillar vi korv
tillsammans. Brukar vara uppskattat och välbesökt.

Hemma hos denna vecka är ju från min stad. Kul att se.


Cilla, vet ju att du läser här ute. Hoppas det går bra i morgon. Förhoppningsvis kommer du
till oss snart. Du har fått något från Elin som väntar på dig. Något vackert! Hör
av dig i morgon. Vi åker till kyrkan på förmiddagen.

Kram gun

Presentation


Hej,
Jag heter Gun bor på landet vid havet mellan Oskarshamn- Västervik. Jobbar på en naturförskola. Har två vuxna söner som bor i större städer.

http://translate.google.com/

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards